پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

اعطای تسهیلات توانمندسازی به بانوان توسط صندوق ملی محیط زیست

30 مرداد 1401
اعطای تسهیلات توانمندسازی به بانوان توسط صندوق ملی محیط زیست

به گزارش بانک اول نجمه کمالی  در این باره گفت: با عنایت به تاکید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر اقدام جدی در حوزه کار آفرینی بانوان و حمایت از آنان و همچنین عضویت در کارگروه کسب و کار پایدار و اینکه بسیاری از مشاغل دوستدار محیط زیست با زندگی مردم در روستاها و مشاغل کشاورزی و دامداری و حفاظت و بهره برداری پایدار از طبیعت ارتباط دارد، بهترین فرصت است، تا مردم در زمینه حفاظت و بهره وری پایدار اکوسیستم، مشارکت داده شوند. 

او اظهار کرد: از این رو اختصاص اعتبار برای توسعه کسب و کارهای کوچک در راستای حفاظت از اکوسیستمهای طبیعی ضرورت دارد و سبب خواهد شد علاوه بر افزایش سطح معیشت جوامع محلی وروستائیان، صیانت از محیط زیست کشور نیز محقق شود.

این مقام مسئول افزود: به این منظور، صندوق ملی محیط زیست آمادگی دارد تا در زمینه اجرای پروژه‌های محیط زیستی در قالب اعطای تسهیلات کم بهره همکاری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور توانمندسازی اشتغال زنان در حوزه محیط زیست با رویکرد معیشت پایدار، کلیه متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست می توانند درخواست‌های خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ها ارسال کنند./ایسنا

اخبار مرتبط
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: