جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیش‌بینی بورس فردا26مرداد

30 مرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا26مرداد

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس امروز حرکت نوسانی داشت. در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ شاخص کل بورس با افت چهار هزار و ۱۹۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۵۹ رسید. شاخص هم‌وزن اما شرایط دیگری داشت و با رشدی یک‌هزار و ۳۹۶ واحدی در محدوده ۳۹۸ هزار واحدی به کارش پایان داد. با این شرایط شاخص هم‌وزن در آستانه پس گرفتن کانال ۴۰۰هزار واحدی قرار گرفت که اخیرا آن را از دست داده بود.

بورس در انتظار برجام

بالاخره پس از چند روز انتظار، دیشب ایران پاسخ رسمی خود را به متن توافق نامه پیشنهادی اروپا به صورت محرمانه اعلام کرد. همین موضوع باعث شد که برخی از تحلیل‌های ناقص و مختلف در خصوص متن نامه صورت گیرد اما در نهایت بورس بلاتکلیف شد.

در نیمه اول بازار امروز خوش‌بینی‌ها نسبت به برجام افزایش یافت باعث افزایش تقاضا گروه‌های خودرویی و بانکی و فشار در گروه‌های دلاری یعنی فلزات اساسی، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها شد. در میانه دوم بازار فشار فروش افزایش یافت و عامل سرخ‌پوشی سایر گروه‌های بازار شد.

از سوی دیگر کارشناسان عقیده دارند که برجام برای بورس منفعت خواهد داشت. اطلاعات تاریخی نشان می‌دهد که سال ۱۳۹۴ نیز پس از توافق برجام رالی صعودی بورس آغاز شد. درنتیجه نوبت صعود به تمام گروه‌ها خواهد رسید و پولی که امروز در گروه‌های ریالی یا همان بانکی و خودرویی می‌چرخد سراغ سایر گروه‌ها نیز خواهد آمد.

به عقیده کارشناسان کنترل هیجان، حفظ امیدواری و روحیه مثبت، معامله بر اساس ارزندگی و تحلیل می‌تواند کارهگشا باشد.

نکته مهم اینجاست که سهامداران بازار سرمایه باید در انتظار یک خبر رسمی باشند و پس از بر اساس داده‌ها و تحلیل‌های موجود اقدام به خرید کنند. همچنین تا تعیین و تکیف شدن برجام بورس به همین شکلی نوسانی باقی ماند.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات