پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

درمان ترک های پوستی بعد از بارداری

30 مرداد 1401
درمان ترک های پوستی بعد از بارداری

استریا ناشی از چاقی

خطوط ریز روی بدن که از جنس بافت زیر پوست هستند؛ ترک پوستی یا استریا نام دارند. رشد سریع یا کشیدگی های بیش از حد در ناحیه پوستی، این ترک ها را ایجاد می کند. با اضافه وزن فرد، کشیدگی هایی روی پوست ایجاد می شود. سرعت و شدت زیاد آن منجر به ایجاد ترک های پوستی خواهد شد.

شاید استریا های ناشی از چاقی چندان خطرناک نباشند. ولی ممکن است این ترک ها، علائم بیماری های دیگری بوده یا علتی غیر از چاقی داشته باشند. همچنین مادران باردار، بعد از زایمان خود نوار هایی سفید رنگ را روی پوست شکم می بینند. این ترک ها باید درمان شوند، اما چگونه؟

راهکار های پزشکی برای درمان

در صورت ابتلا به این ترک های پوستی، مراجعه به دکتر متخصص پوست کمک می کند بهترین شیوه را برای درمان آن به کار بگیرید. با درمان آن، هم پوستی با ظاهری زیبا خواهید داشت و هم میزان عتماد به نفس تان افزایش میابد.

درمان با لیزر

دکتر متخصص با توجه به شدت ترک ها و رنگ آن ها، تشخیص می دهد چه نوع لیزری را استفاده کند. علیرغم هزینه بالا، یکی از پر کاربرد ترین روش ها برای درمان محسوب می گردد. با استفاده از لیزر، رنگ ترک ها روشن تر شده و به طور کامل محو می شوند. همچنین با افزایش تکثیر سلول ها و بازسازی پوست، ترک ها به رنگ پوست در می آیند. ممکن است پزشک برای بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست، از لیزر هایی پیشرفته تر استفاده کند.

درمان خانگی ترک پوست بعد ار بارداری

روشی برای برداشت لایه های پوستی

اگر می خواهید بدون جراحی، پوستی سالم و زیبا داشته باشید؛ حتما این روش لایه برداری را امتحان کنید. درما پیلینگ شیمیایی، نوعی لایه برداری با استفاده از محلولی شیمیایی است. این محلول در مرحله اول، تاول هایی را روی پوست ایجاد می کند. در مرحله بعدی و با از بین رفتن تاول ها، پوستی سالم و زیبا خواهید داشت.

رفع ترک ها با روشی تهاجمی

برای این که پوستی بدون ترک داشته باشید؛ ممکن است بخواهید روش جراحی را امتحان کنید. این شیوه کمی خطرناک بوده و نیازمند دقت بالا و مراقبت های کافی بعد از عمل است. در این شیوه، با تیغ پوست های دارای ترک را بر می دارند تا با پوست جدید فاقد ترک جایگزین شود.

PRP با اولتراسوند

یکی دیگر از راهکار های موثر در رفع ترک های پوستی، تلفیقی از پلاسمای غنی از پلاکت با اولتراسوند محسوب می شود. این پلاسما از خون خود بیمار گرفته شده و در این روش پوست فرد را احیا کرده و میزان کلاژن را افزایش می دهد.

کربوکسی تراپی

راه درمانی قطعی برای پوست های ترک خورده بر پایه کربن دی اکسید بوده که با تزریق CO2، اسیدیته محل تزریق کاهش میابد. در نواحی پوستی که کلاژن دچار شکستگی شده است، گردش خون و تغذیه را نیز افزایش می دهد. با کربوکسی تراپی، کلاژن پوست بازسازی شده و پوستی جوان خواهید داشت.

برای رفع ترک های بعد از بارداری، روش های پزشکی دیگری نیز وجود دارد. برای مادرانی که کودکان خود را شیر نمی دهند؛ متخصص پوست ممکن است کرم ترتینوئین یا رتین A را تجویز کند. همچنین روش طب سوزنی نیز قابل انجام است. در سطح شکم و با کمک سوزن هایی استریل، سوراخ هایی ریز را در سطح پوست ایجاد کرده که کلاژن سازی را تحریک می کنند.  

درمان های خانگی

مراقبت از پوست برای جلوگیری از بروز ترک ها ضروری است. اما اکنون ترک ها ایجاد شده و هیچ راهی برای پیشگیری نیست؛ چگونه این خطوط را از بین ببریم؟ راهکار های پزشکی برای این عارضه را توضیح دادیم که باید مطابق نظر متخصص پوست انجام شود. در این بخش می خواهیم راهکار های خانگی و ساده تری را معرفی کنیم.

عسل طبیعی

1) با استفاده از یک پارچه کتانی، عسل را روی پوست خود بمالید. بعد از خشک شدن، محل مورد نظر را به خوبی با آب گرم شستشو دهید.

2) مخلوطی از عسل، نمک و گلیسیرین را تهیه کنید. سپس به صورت اسکراب روی پوست خود بمالید و با گذشت 5 دقیقه از ماندن روی پوست، آن را با آب بشورید.

آلوئه ورا

یک برگ آلوئه ورا را بردارید و قسمت گوشته یا نرمه داخلی آن را جدا کنید. این لایه را روی پوست خود بمالید. برای گرفتن نتیجه ای عالی، روزی یک لیوان شربت آلوئه ورا نیز بنوشید.

درمان ترک پوست بارداری

آبلیمو

خاصیت اسیدی آبلیمو، کمک می کند رنگ این ترک ها کاهش یافته و بعد مدتی از بین بروند. یک آبلیمو را از وسط نصف کرده و روی محل ترک ها بچکانید.

سفیده تخم مرغ

مقادیر زیادی از پروتئین موجود در این ماده در جوانسازی پوست شما تاثیر گذار است. بنابراین 1 الی 3 بار در روز، سفیده تخم مرغ را روی پوست خود در محل ترک ها بمالید.

روغن های کرچک و اسطوخودوس

شما می توانید از انواع روغن های کرچک و اسطوخودوس نیز برای رفع این ترک ها استفاده کنید. تنها مقداری از آن را روی پوست ریخته و به خوبی ماساژ دهید. همچنین با بستن ناحیه مورد نظر به وسیله یک پارچه کتانی، باعث شده گرم نگه داشته شود و بهتر نتیجه دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند
بخش صنعت و معدن کاشان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه به شمار می‌آید و سهم بزرگی از سرمایه‌گذاری اقتصادی را نیز به خود اختصاص داده است. به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 1000 واحد صنعتی فعال در این شهرستان به چشم می‌خورد. این واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ بستر مناسبی را برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آورده است.
اتصالات جوشی مانیسمان را به دو صورت می توان دسته بندی کرد. o بر اساس رده o بر اساس نوع اتصال اتصالات مانیسمان بر اساس رده : • اتصالات مانیسمان رده ۲۰ • اتصالات مانیسمان رده ۴۰ • اتصالات مانیسمان رده ۸۰ • اتصالات مانیسمان رده ۱۶۰ • اتصالات رده SGP • اتصالات رده STD اتصالات جوشی مانیسمان بر اساس نوع اتصال: • زانو مانیسمان • سه راهی مانیسمان

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات