جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

کاهش ۳ تا ۹ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو

30 مرداد 1401
کاهش ۳ تا ۹ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو

به گزارش بانک اول سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو  گفت: هرچه عرضه خودرو توسط خودروسازان بیشتر شود، قیمت‌ها قطعاً ریزش بیشتری خواهند داشت.

او با بیان اینکه "اثر روانی مذاکرات باعث شده است در هفته‌های اخیر بازار با شوک شدیدی در قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی روبه‌رو شود" افزود: فعلاً خریداری در بازار وجود ندارد. مشتری می‌داند که با صورت گرفتن توافقات بین‌المللی می‌توان به کاهش بیشتر قیمت‌ها امیدوار بود و به همین دلیل مشتریان از خرید عقب‌نشینی کرده و منتظرند تا ببینند در آینده چه اتفاقی در بازار رخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش در هفته گذشته گروه بهمن اقدام به عرضه 175 دستگاه خودروی فیدلیتی پنج‌نفره، 175 دستگاه فیدلیتی هفت‌نفره، 250 دستگاه دیگنیتی کرد که این موضوع هم بر کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار اثرگذار بود.

بررسی بازار امروز خودرو نشان می‌دهد کوییکR و پژو207 دنده‌ای کاهش 8 میلیون تومانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده‌اند علاوه بر این در برخی از محصولات ایران خودرو و سایپا مانند ساینا و سمند نیز بازار شاهد کاهش 7 تا 9 میلیون تومانی قیمت‌ها بوده است.

نوع خودرو قیمت در بازار شنبه (29 مردادماه)
سمند ال‌ایکس 311میلیون تومان
دناپلاس 432میلیون تومان
پژو405جی‌ال‌ایکس 292میلیون تومان
پژوپارس 310میلیون تومان
پژو206 تیپ2 298میلیون تومان
رانا 265میلیون تومان
دناپلاس اتوماتیک توربو 504میلیون تومان
سمند سورن 304میلیون تومان
پژو207 اتوماتیک 579میلیون تومان
راناپلاس  302میلیون تومان
پراید111 202میلیون تومان
تیبا2 206میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای 197میلیون تومان
سایناs 214میلیون تومان
شاهین 360میلیون تومان
تیبا2پلاس 210میلیون تومان
تارا اتوماتیک  584میلیون تومان
کوئیک‌آر 206میلیون تومان

 

 
 
اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات