شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط و محاسبه اقساط وام لوازم خانگی

01 شهریور 1401
 شرایط و محاسبه اقساط وام لوازم خانگی

به گزارش بانک اول . وام خرید لوازم خانگی با سود ۱۸ درصدی در ارقام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی پرداخت می‌شود. محاسبه اقساط آن نشان می‌دهد متقاضیان دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی باید بعد ۳۶ ماه کمی بیش از ۱۳۰ میلیون برگردانند و این رقم برای زوج‌هایی که روی وام ۵۰ و ۳۰ میلیونی حساب باز کردند، به‌ترتیب حدود ۶۵ و ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. هنوز جزئیات دقیق فرآیند پرداخت وام مشخص نیست، اما تا الان پنج بانک برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.

محاسبه اقساط وام خرید لوازم خانگی

به گزارش فرارو، وام خرید لوازم خانگی قرار است در مبالغ ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی پرداخت شود. آنطور که وزارت صمت گفته، سود وام خرید لوازم خانگی ۱۸ درصد است و متقاضیان باید ظرف سه سال اقساط آن را تسویه کنند. متقاضیان دریافت وام ۱۰۰ میلیونی هر ماه باید سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومان به‌عنوان اقساط وام خرید لوازم خانگی کنار بگذارند و به‌این ترتیب جمع کل اقساط بعد سه سال ۱۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌شود و سود وام حدود ۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود. عروس و داماد‌هایی که روی وام ۵۰ میلیونی خرید لوازم خانگی حساب باز می‌کنند، باید ماهی یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان قسط پرداخت کنند. جمع کل اقساط برای وام ۵۰ میلیونی خرید لوازم خانگی تقریبا ۶۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان و سود این وام ۱۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان است. اقساط وام ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی هم ماهی یک میلیون و ۸۵ هزار تومان خواهد بود. در این وام جمع کل اقساط به ۳۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان می‌رسد که ۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان از این رقم، سود کل وام محاسبه می‌شود.

 
 

اقساط وام خرید لوازم خانگی چقدر است؟

انواع وام خرید لوازم خانگی

اقساط ماهانه

سود وام

جمع کل اقساط

۱۰۰ میلیون تومان

سه میلیون و ۶۱۵ هزار تومان

۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

۱۳۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

۵۰ میلیون تومان

یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان

۱۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان

۶۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان

۳۰ میلیون تومان

یک میلیون و ۸۵ هزار تومان

۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان

۳۹ میلیون و ۴۵ هزار تومان

شرایط دریافت وام خرید لوازم خانگی‌

وام خرید لوازم خانگی فعلا به عروس و داماد‌هایی که امسال ازدواج کردند، پرداخت می‌شود. علیرضا شاه‌میرزایی معاون وزارت صمت با اعلام این خبر گفته منابع مالی بابت اجرای این طرح برای ۲۰۰ هزار خانوار تامین شده است. هنوز جزئیات دقیقی از فرآیند پرداخت وام به متقاضیان مشخص نیست، اما گفته شده بانک‌های گردشگری، آینده، پارسیان، تجارت و رفاه برای اجرای این طرح حاضر به همکاری شدند که نحوه فرآیند پرداخت وام در این بانک‌ها متفاوت خواهد بود. متقاضیان دریافت وام خرید لوازم خانگی نیازی به ارائه چک ندارند، اما باید یک ضامن داشته باشند.

 

 

 

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات