جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت غیر حضوری وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی

15 شهریور 1401
پرداخت  غیر حضوری وام قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی

به گزارش بانک اول محمدحسین حسین زاده درباره اقداماتی که در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه اجرا شده گفت: مهمترین اقدامی که در جهت ساده سازی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه انجام داده‌ایم این است که کلیه فرآیندهای دریافت وام قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری است که شامل افتتاح حساب، اعتبارسنجی، ثبت الکترونیکی تقاضای وام، واریز وام و پرداخت اقساط می‌شود.

مدیرعامل یک بانک قرض‌الحسنه افزود: در قدم دیگر اعتبارسنجی الکترونیکی راه اندازی کرده‌ایم که بر اثر آن اخذ تضامین و وثایق حذف شده است.

به گفته حسین زاده اقدام جدید این بانک که سال گذشته وجود نداشت اما امسال اضافه شد این است که سفته کاغذی و چک را از فرآیند دریافت وام حذف کرده و از ابتدای امسال با سفته الکترونیکی از متقاضیان تضامین را دریافت می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: هم وام گیرنده و هم ضامن سفته الکترونیک می‌دهند. حتی بخش قابل توجهی از متقاضیان نیاز به دادن تضامین ندارند و با اعتبارسنجی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول شبکه بانکی یادآور شد: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه افراد حقیقی ۲۰۰ و افراد حقوقی و کارآفرینان ۵۰۰ میلیون تومان است که همه مراحل دریافت آن غیرحضوری است.

مهر

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات