جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

چطور از طریق شماره کارت یا حساب به شماره شبا برسیم؟

21 شهریور 1401
 چطور از طریق شماره کارت یا حساب به شماره شبا برسیم؟

به گزارش بانک اول جابه‌جایی وجه با شبا نسبت به فرآیند کارت به کارت کارمزد کمتری دارد و همچنین مبالغ بیشتری را پوشش می‌دهد. به همین دلیل در بسیاری از مواقع لازم است که به سراغ استعلام شماره شبا بروید. از شماره کارت یا حساب می‌توانید به شماره شبا برسید. برای انجام این کار می‌توانید به شعبه‌های بانک مراجعه کنید یا به صورت اینترنتی و تلفنی استعلام بگیرید.

استعلام شماره شبا از طریق شماره کارت

امروزه بانک‌داری الکترونیک پیشرفت بسیاری کرده است و برای انجام بیشتر  کارهای بانکی دیگر به مراجعه حضوری مشتریان نیازی نیست. به‌عنوان مثال در حال حاضر حتی به جای خرید حضوری سفته کاغذی می‌توان از پلتفرم‌های بعضی از بانک‌ها سفته الکترونیکی تهیه کرد که امن‌تر هم هستند. همچنین برای اطلاع از شماره‌های مهم بانکی حساب‌تان هم می‌توانید بدون مراجعه به بانک، از صفحات سایت آن‌ها را استعلام بگیرید.

به همین منظور برای دریافت شماره شبا می‌توانید وارد سایت بانک مورد نظرتان شوید و در صفحه محاسبه شبا شماره ۱۶ رقمی کارت‌تان را وارد کنید. با کلیک به‌روی دکمه تبدیل، شماره شبا به شما نشان داده خواهد شد. البته در سایت بعضی از بانک‌ها، برای دریافت شماره شبا، فقط گزینه تبدیل شماره حساب به شبا وجود دارد و دریافت آن با شماره کارت امکان‌پذیر نیست. در چنین حالتی برای تبدیل شماره کارت به شبا می‌توانید روش‌های دیگری مثل تلفن گویا یا سامانه پیامکی را امتحان کنید. مزیت روش‌های تلفن گویا و دریافت پیامک این است که به اینترنت نیازی ندارد، اما معمولاً باید زمان بیشتری منتظر باشید تا به این شماره دسترسی پیدا کنید. علاوه بر روش‌های گفته‌شده، با کمک اپلیکیشن‌های مخصوص هر بانک یا از طریق پلتفرم‌های مالی معتبر هم می‌توانید بعد از وارد کردن اطلاعات کارت خود به شبا دسترسی داشته باشید.

 

استعلام شماره شبا با کمک شماره حساب

 

دریافت شبا با کمک شماره حساب هم فرق چندانی با روش قبلی ندارد. در واقع باید وارد بخش دریافت شماره شبا در سایت بانک شوید و این‌بار گزینه تبدیل شماره حساب به شبا را انتخاب و شماره حساب را با دقت در بخش مربوطه وارد کنید. فرقی نمی‌کند که قبلاً در بانک به صورت حضوری حساب باز کرده‌اید‌ یا از طریق افتتاح حساب آنلاین و ثبت امضای الکترونیکی به جمع مشتریان بانک اضافه شده‌اید؛ در هر دو حالت می‌توانید با کمک شماره حساب، فرآیند استعلام شماره شبا را انجام دهید.

تبدیل شماره‌های بانکی به یک‌دیگر در سایت

معمولاً در سایت‌های‌ بانکی امکان تبدیل شماره‌های شبا، حساب و کارت به یک‌دیگر وجود دارد. البته در بعضی از سایت‌ها ممکن است همه این مسیرها تعبیه نشده باشد. مثلاً در سایت یک بانک می‌توانید برای دریافت شبا از شماره حساب‌تان استفاده کنید، اما امکان استعلام آن با شماره کارت وجود ندارد. همچنین در صفحه یک بانک ممکن است علاوه بر استعلام شماره شبا از طریق حساب، امکان تبدیل حساب به شبا هم وجود داشته باشد. برای همین پیش از استعلام هر کدام از شماره‌های بانکی باید از امکانات سایت بانک مورد نظرتان مطلع شوید. اگر تبدیل شماره‌هایی که مدنظرتان است در صفحات بانک وجود نداشت، می‌توانید از سامانه‌های مالی معتبر برای استعلام آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه برای آن‌که این موضوع بیشتر برایتان روشن شود، فهرستی نمونه از چند بانک تهیه کرده‌ایم. در جدول زیر به امکانات هر بانک مثل دریافت شماره شبا از طریق شماره کارت یا حساب اشاره شده است.

 

 

نام بانک

قابلیت‌ها

تبدیل شماره حساب به شماره شبا تبدیل شماره کارت به شماره شبا تبدیل شماره شبا به شماره حساب

پاسارگاد

سامان

آینده

× ×

ایران زمین

تجارت

×

شهر

×

پارسیان

×

مسکن

×

کشاورزی

دی

×
 

 

مزایای استفاده از شبا

 

استعلام شماره شبا در مواقعی که قصد دارید رقم بزرگی را به حساب افراد یا سازمان‌ها انتقال دهید، کاربرد بسیاری دارد. در ضمن جابه‌جایی وجه با شبا نسبت به شماره کارت یا حساب امن‌تر و میزان کارمزد کسرشده آن کمتر خواهد بود. در زمان جابه‌جایی پول با شماره حساب، اگر این شماره اشتباه وارد شود، پول در حساب شخص دیگری می‌نشیند. اما در زمان واریز با شبا چنین خطایی امکان‌پذیر نیست. در ضمن اگر کارت بانکی منقضی یا گم شده باشد، دیگر شماره کارت به‌منظور انتقال وجه معتبر نخواهد بود. به همین دلیل بیشتر مراکز مالی، ادارات و شرکت‌ها برای واریز وجه شماره شبا از متقاضی دریافت می‌کنند. برای انجام بسیاری از حواله‌های بانکی هم باید از شبا به‌جای شماره حساب استفاده کنید. در مجله لندو می‌توانید در مورد این حواله‌ها و دیگر خدمات بانکی مثل دریافت دسته چک، چگونگی دریافت دستگاه کارتخوان، انواع تسهیلات و… اطلاعات خوبی به‌دست آورید.

 

۱ـ آیا استعلام شماره شبا با شماره حساب امکان‌پذیر است؟

بله، باید وارد سایت بانک مورد نظرتان شوید. سپس در بخش محاسبه شبا، شماره حساب خودتان را وارد کنید.

۲ـ آیا دریافت شماره شبا با شماره کارت امکان‌پذیر است؟

بله، بیشتر بانک‌های کشور قابلیت تبدیل شماره کارت به شبا را به سامانه خود اضافه کرده‌اند.

۳ـ به غیر از استعلام در سایت بانک از چه روش‌های دیگری می‌توان به شماره شبا دسترسی پیدا کرد؟

از طریق مراجعه حضوری، تلفن گویا یا سامانه پیامکی بانک مورد نظر و همچنین سایت‌های معتبر مالی مخصوص استعلام می‌توانید شماره شبا را دریافت کنید.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات