جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بورس 4 روز متوالی افت کرد

31 شهریور 1401
بورس 4 روز متوالی افت کرد

به گزارش بانک اول ، طی هفته جاری و در 4 روز معاملاتی، شاخص کل بورس 4 افت متوالی را ثبت کرد. این شاخص در این هفته 33 هزار واحد افت معادل 2.44 درصد نوسان منفی را به ثبت رساند.

شاخص هم وزن نیز مثل شاخص کل در تمام 4 روز معاملاتی این هفته منفی بود. این شاخص 9 هزار واحد افت معادل 2.27 درصد کاهش یافت. شاخص فرابورس نیز 335 واحد معادل 1.79 درصد افت کرد.

با توجه به اینکه شاخص ها در تمام 4 روز معاملاتی این هفته افت کردند، می توان گفت که سهامداران طی این هفته زیان نسبتا سنگینی کرده اند.

 

ارزش معاملات هم افت کرد

این هفته ارزش معاملات نیز افت کرد. در تمام چهار روز معاملاتی این هفته، جمع ارزش معاملات به 9 هزار میلیارد تومان هم نرسید.

بیشترین ارزش معاملات این هفته در روز سه شنبه ثبت شد که رقم آن 2360 میلیارد تومان بود. کمترین ارزش معاملات هم روز دوشنبه با رقم کمتر از 2100 میلیارد تومان بود.

 

در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هم ارزش معاملات در هر روز کمتر از 2200 میلیارد تومان بود. به عبارتی در این هفته با اینکه قیمت اکثر نمادها کاهش یافت اما باز هم خریداران جلو نیامدند و ارزش معاملات بالا نرفت.

خروج بی وقفه پول حقیقی ها

در تمام 4 روز معاملاتی این هفته، حقیقی ها در حال خارج کردن پول خود از بازار بودند. بیشترین خروج پول در روز یکشنبه با رقم 270 میلیارد تومان ثبت شد.

پس از آن در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب 190، 160 و 240 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد.

خارج شدن پول حقیقی ها از بازار تبدیل به یک روال شده و از ابتدای خرداد ماه تا کنون تنها در 7 روز معاملاتی حقیقی ها پول به بازار تزریق کرده اند.

خریداران تضعیف شدند

تنها مورد مثبتی که در معاملات این هفته مشاهده شد اما تداوم نیافت، افزایش یک موقت قدرت خریداران حقیقی در مقابل فروشندگان حقیقی بود. در روز یکشنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.15 رسید. این بهترین عدد برای این شاخص طی 3 هفته گذشته بوده است.

اما این قدرتمند شدن حقیقی ها تداوم نداشت و طی روزهای دوشنبه الی چهارشنبه، مجددا فروشندگان قدرت خود را به خریداران حقیقی اثبات کردند.

روز دوشنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی به رقم 0.86 رسید، در روز سه شنبه این شاخص به عدد 0.78 رسید و سه شنبه این شاخص عدد 0.76 را ثبت کرد.

با این حساب در آخرین روز معاملاتی هفته، قدرت خریداران حقیقی به کمترین رقم در 6 هفته گذشته رسید/دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات