پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز صدور کارت ملی برای ایرانیان مقیم آمریکا

02 مهر 1401
 آغاز صدور کارت ملی برای ایرانیان مقیم آمریکا

به گزارش بانک اول موضوع صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج از کشور که تاکنون با مشکل مواجه بود در پی تاکیدات آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور در نخستین جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفت و پس از نشست‌های مشترک حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، این موضوع اکنون در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به مرحله اجرا رسیده است.

پس از اروپا، اکنون صدور کارت ملی برای ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا نیز آغاز شده است که پس از آماده شدن زمینه‌های فنی صدور کارت ملی، نخستین کارت ملی برای یکی از ایرانیان مقیم آمریکا جمعه به وقت محلی صادر شد.

ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند در تماس با دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن زمینه صدور کارت ملی خود را پیگیری کنند.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات