ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

چند پدر وام فرزند گرفتند؟

03 مهر 1401
چند پدر وام فرزند گرفتند؟

به گزارش بانک اول وام فرزندآوری یکی از حمایت‌های مالی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است که تاکنون به پدران فرزندان متولد شده در سال ۱۴۰۰ به بعد بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بر اساس این دستورالعمل، پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.  

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است.  

همچنین،  کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و  پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است.

البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

روند دریافت وام فرزندآوری به این صورت است که متقاضیان در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند ثبت‌نام می‌کنند و از سوی بانکی که تعیین کرده‌اند، پیامک دریافت می‌کنند تا برای تکمیل مدارک و انجام فرآیند به بانک مراجعه کنند.  

در این زمینه، علی صالح‌آبادی_رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها باید پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری تسهیلات فرزندآوری را به حساب متقاضی واریز کنند.

در این بین، براساس آمار بانک مرکزی از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین) تاکنون ۳۸۳ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۱۵ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

 

 

اخبار مرتبط
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.
افرادی که مایل به دریافت وام «رویان» بانک توسعه تعاون هستند، نیاز به ضامن رسمی دارند. گذشته از ارائه ضامن رسمی، اعتبار شغلی نیز حائز اهمیت است. سود این وام براساس ضریب برابری تسهیلات، ماندگاری سپرده و مورد استفاده در بخش تعاون یا خارج از آن بین 19 تا 23 درصد تغییر می‌کند. افراد بعد از دریافت این تسهیلات بین دو تا 9 این فرصت را دارند تا اقساطش را بپردازند. این تسهیلات مختص کسانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات