چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

لیر سقوط کرد

04 مهر 1401
لیر سقوط کرد

به گزارش بانک اول به نقل از بیزنس، لیر ترکیه در روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

سقوط لیر ناشی از آخرین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ترکیه است. بانک مرکزی نرخ‌ها را برای دومین ماه متوالی کاهش داد.

بانک ترکیه با وجود افزایش تورم سالانه به ۸۰.۱۰ درصد در ماه آگوست، نرخ رپو یک هفته‌ای خود را از ۱۳ درصد به ۱۲ درصد کاهش داد.

دلار در برابر لیر ۰.۱۸ درصد افزایش یافت و در ساعت ۱۱:۱۵ صبح به وقت اروپای مرکزی (CET) به ۱۸.۴۵۰۹۲ رسید.

واحد پول ترکیه از ابتدای سال ۲۸ درصد نسبت به دلار کاهش یافته است./ایسنا

اخبار مرتبط
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.
این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند
با اشاره به این نکته که پیش بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، ادامه داد: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۸۹۶ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: