پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هزینه اینترنت استارلینک چقدر است؟

06 مهر 1401
 هزینه اینترنت استارلینک چقدر است؟

به گزارش بانک اول اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اگرچه قدمت بالایی ندارد، اما در همین مدت زمان حضور در بازار توانسته کاربران زیادی را جذب کند و حالا کاربران در ایران منتظر دسترسی به آن هستند. در حقیقت با برداشته شدن برخی تحریم‌های تکنولوژی علیه ایران از سوی ایالات متحده، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس وعده داده استارلینک را برای کشورمان فعال کند.

در همین راستا در ادامه می‌خواهیم نگاهی به هزینه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و همچنین قیمت خرید دیش یا ترمینال و سرویس آن داشته باشیم.


هزینه خرید اینترنت استارلینک و قیمت دیش


از همین ابتدا باید بگوییم که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارزان نیست و حتی در ماه‌های اخیر قیمت خرید دیش یا کیت آن و همچنین سرویس این اینترنت افزایش پیدا کرده است. در حالی که در گذشته قیمت خرید دیش برابر ۴۹۹ دلار بود و استارلینک سرویس خود را با قیمت ماهانه ۹۹ دلار ارائه می‌کرد، مدتی است که این قیمت‌ها را افزایش داده است.

هزینه خرید اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شامل یک هزینه اولیه برای خرید تجهیزات و یک هزینه برای سرویس ماهانه آن می‌شود. در حقیقت حالا قیمت دیش یا کیت آن برابر ۵۹۹ دلار است و هزینه سرویس استارلینک به صورت ماهانه به ۱۱۰ دلار‌ می‌رسد؛ بنابراین حتی اگر روزی پای اینترنت استارلینک به کشورمان باز شود، با قیمت‌های نجومی هم برای تجهیزات و هم برای سرویس ماهانه آن روبه‌رو می‌شویم. با یک حساب سرانگشتی و درنظر گرفتن هزینه‌های جانبی، قیمت دیش استارلینک در ایران نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می‌شود و هزینه سرویس ماهانه‌اش هم از ۳ میلیون تومان فراتر می‌رود؛ بنابراین بسیاری از مردم کشورمان قادر به تهیه آن نخواهند بود./دیجیاتو

اخبار مرتبط
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات