چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

تمام مراحل دریافت وام ازدواج

24 خرداد 1401
تمام مراحل دریافت وام ازدواج

جواب سوالات، وام ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ برای دریافت این وام چه شرایطی باید داشته باشید؟ تاریخ عقد کی باید باشد؟ سود و اقساط وام چقدر است؟ چه بانک‌هایی وام ازدواج 10 میلیونی می دهند؟ ضامن باید چه شرایطی داشته باشد؟ و ... را در این مطلب آمده است.

گروه بررسی رده، شروع یک زندگی آن‌قدر هزینه دارد که همین دلیل به‌تنهایی می‌تواند فکر ازدواج را از سر جوانان بیرون کند. وام ازدواج 10 میلیون تومانی شاید بتواند کمکی به زوج‌ها باشد. همه چیزهایی که لازم است در مورد این وام بدانید در یک‌جا برای شما آماده‌ کردیم.
 

وام ازدواج 10 میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

درصورتی‌که اولین بار است که ازدواج می‌کنید و از تاریخ عقدتان یک سال بیشتر نگذشته است، می‌توانید برای این وام اقدام کنید. منظور از عقد هم عقد رسمی در دفترخانه است. عروس خانم باید حداقل 13 سال و آقا داماد هم 15 سال داشته باشند و البته اگر زیر 18 سال باشند وام را به خودشان نمی‌دهند و به قیم قانونی‌شان داده می‌شود. حداکثر سن برای دریافت وام وجود ندارد و هرچند سال که داشته باشید به‌شرط آنکه اولین بار است که ازدواج می‌کنید، می‌توانید برای وام درخواست دهید. اینکه در ایران نباشید و یا جزو اقلیت‌های مذهبی باشید و مدرک ازدواجتان معادل عقدنامه باشد محدودیتی در دریافت وام ایجاد نمی‌کند. اگر همسرتان تابعیت ایران را ندارد این وام به او تعلق نمی‌گیرد. اگر هم قبلاً وام 3 میلیون تومانی ازدواج را دریافت کردید نمی‌توانید برای 7 میلیون تومان اختلافش با وام 10 میلیونی درخواست دهید.
 

مبلغ وام ازدواج چقدر است؟

هرکدام از زن و شوهر می‌توانند وام دریافت کنند و باید جداگانه در سامانه ثبت‌نام کنند مبلغ این وام برای هرکدام 10 میلیون تومان است. دقت کنید که هرکدام جداگانه باید در سامانه ثبت‌نام کنید. البته امتیاز ویژه‌ای برای ایثارگران در نظر گرفته‌شده است. جانبازان، آزادگان و فرزندان آن‌ها و هم‌چنین فرزندان شهدا می‌توانند دو برابر مبلغ عادی یعنی 20 میلیون تومان وام دریافت کنند.
 

سود و اقساطش چقدر است؟

وام ازدواج را باید طی 4 سال پرداخت کنید. سود این وام 4 درصد است و بنابراین به ازای هر وام 10 میلیون تومانی باید 48 ماه و هرماه 226 هزار تومان پرداخت کنید که برای دو وام دریافتی درمجموع ماهانه 452 هزار تومان می‌شود که برای زوج‌های جوان در ابتدای زندگی رقم کمی هم نیست. خصوصاً اگر قرار باشد که اجاره‌نشین هم باشند.
 

کدام بانک‌ها وام ازدواج را پرداخت می‌کنند؟

 

بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملی، بانک تجارت، بانک صادرات، پست بانک، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک انصار، بانک دی، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران زمین، بانک حکمت ایرانیان،بانک پاسارگاد، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، بانک قوامین، بانک شهر، موسسه اعتباری عسکریه، موسسه اعتباری کوثر و صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان پرداخت‌کنندگان وام ازدواج در سامانه تسهیلات آمده است. اما تاکنون بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، بانک ایران زمین، بانک سامان به همراه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید آمادگی خود را برای پرداخت وام به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند و البته در عمل در استان‌های مختلف بانک‌های مختلفی وام ازدواج می‌دهند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد کاظمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام ببخشید یه سوالی داشتم من الان یکسال بیشتر از تاریخ عقدم میگذره (94) سال پیش ثبت نام کردم ولی سنم 18 سال تمام نشده بود بهم ندادن الانم تازه دوباره ثبت نام کردم میخاستم بدونم امیدی هس که بتونم وام و بگیرم یا ن ؟ دوستان راهنمایی بکنن مرسی با تشکر ....

حسین یوسفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.با این اوضاع کسب و کار چطوری میشه همین مبلغ کم اقساط رو پرداخت کرد اخه؟!! حتما باید شیشتا سند و ضامن هم ببریم؟؟!! جوان ها تنها مشکلشون واسه ازدواج فقط پوله این حل بشه دیگه هیچ مشکلی ندارن.اینم با این ده تومان بیشتر شبیه یه جک تلخ میمونه متاسفانه.

حامد ظهر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به فرزندان جانباز به شرط حداقل چند درصد جانبازی ۲۰میلیون میدن ؟؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها