ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

جزئیات پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو/ بانک‌ها شنبه جلسه دارند

24 خرداد 1401
جزئیات پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی به کسبه پلاسکو/ بانک‌ها شنبه جلسه دارند

 محمدرضا جمشیدی در برنامه تیتر  افزود: این تسهیلات در صورت آمادگی تضامین، 10 روزه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تصمیمات دیروز هیات وزیران درباره جبران خسارت و حمایت از اصناف و کارگران خسارت دیده در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: بانک‌ها دو سال به واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو مهلت بازپرداخت تسهیلات گذشته خود را می‌دهند و همه جرائم و هزینه دیرکرد آنها بخشیده می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد:  50 درصد سود تسهیلات این کسبه به وسیله بانک‌ها و 50 درصد باقیمانده نیز به‌وسیله دولت پرداخت می‌شود اما در بانک‌های خصوصی پرداخت 50 درصد سود تسهیلات باید با رضایت صاحبان سهام این بانک‌ها باشد.

محمدرضا جمشیدی گفت: شنبه آینده مدیران کل بانک‌های دولتی و خصوصی جلسه‌ای برای بررسی این موضوع دارند.

وی افزود: بازپرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی 48 ماهه و به صورت یک سال دوره تنفس و 36 ماه دوره بازپرداخت است.

جمشیدی گفت: تسهیلات بانکی اصناف  پلاسکو، همچنان جزء بدهی آنان است اما سود و جرائم آنان بخشیده می‌شود.

دبیر کل کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری افزود: سابقه بدهی معوق کسبه پلاسکو به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات جدید پاک می‌شود و اگر این کسبه وثیقه ملکی نداشته باشند می‌توانند سفته ارائه دهند به این شرط که ضامن‌های معتبر پشت سفته‌ی آنها را امضاء کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها