شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

معرفی ۱۰ خدمت جدید الکترونیکی بانک ملت/ از صندوق امانات الکترونیکی تا نماچک بانک ملت را بشناسید

24 خرداد 1401
معرفی ۱۰ خدمت جدید الکترونیکی بانک ملت/ از صندوق امانات الکترونیکی تا نماچک بانک ملت را بشناسید

بانک ملت در نظر دارد ۱۰ محصول نوین صندوق امانات الکترونیکی، خودپرداز ارزی، جاب (جامعه اعتباری بازرگانی) کارت ملت، جمع سپاری مالی – فاندینو، نسخه جدید  همراه بانک، خود بانک، نما چک و خدمت پرنیان را در دهه فجر رونمایی کند.

۱) صندوق امانات الکترونیکی

ارائه خدمات صندوق امانات الکترونیکی مطابق با استانداردهای جهانی در ۷ استان کشور (مشتمل بر ۴۴۴شعبه) آغاز شد و در مرحله اول مشتریان مدیریت شعب مناطق تهران و استان‌های فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم، اردبیل و بوشهر می‌توانند از این خدمت جدید و متمایز برخوردار شوند.

صندوق‌های جدید که از امنیت بسیار بالایی برخوردارند، در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و برای استفاده از آنها علاوه بر کلید صندوق و کارت تردد هوشمند، اثر انگشت صاحب صندوق نیز لازم است.

۲)خودپرداز ارزی

خودپرداز ارزی یکی از ابزارهای نوین پرداخت است که امکان خرید ارز در تمامی ساعات شبانه روز را برای دارندگان کارت های شتابی فراهم می کند. سرعت عمل در انجام عملیات بانکی، صرفه‌جویی در هزینه و زمان ، انجام عملیات بانکی در ٢۴ ساعت روز و کاهش مراجعه مشتری به شعب بانک از مزایای راه اندازی سامانه است.

خدمات دستگاه : فروش ارز به مشتری از طریق کسر معادل ریالی ارز مورد نظر مشتری از کارت های بانکی شتابی،  امکان پرداخت انواع ارزها نظیر(AED, UTL, GBP, EUR, CAD, AUD, USD)، وارد کردن مبلغ ارز مورد نظر، محاسبه معادل ریالی ارزهای مورد نظر مشتری، تحویل ارز به مشتری در صورت تایید معادل ریالی آن، ارائه رسید حاوی اطلاعات تراکنش خرید ارز، انعکاس تراکن شهای انجام شده در صورتحساب مشتری، اعلام مانده حساب ریالی کارت و  امکان تغییر رمزکارت.

۳)جاب (جامعه اعتباری بازرگانی) کارت ملت

این خدمت با هدف تامین مالی معاملات فی مابین فعالان حوزه کسب و کارهای کوچک با تامین کنندگان کالا در کشور، محصول جدیدی با عنوان جاب کارت (جامعه اعتباری بازرگانی) در سبد محصولات اعتباری بانک قرار گرفت.

این محصول با هدف رفع نیاز مالی بخش های یادشده (Business to Business) طراحی و اجرایی شده است به نحوی که خریداران عمده کالا با تامین مالی صورت پذیرفته از سوی بانک امکان خرید نقدی از عرضه کنندگان عمده کالا(تامین کننده) را خواهند داشت. این خدمت در قالب کارت اعتباری تجدید پذیر یکساله در اختیار فعالان این بخش قرار می گیرد.

دارنده جاب کارت ملت می تواند با استفاده از اعتبار آن و در طول دوران اعتبار کارت، به دفعات و تا سقف اعتبار کارت نسبت به خرید از پایانه های فروش مجاز اعلام شده از سوی شرکت های تامین کننده کالا (طرف قرارداد با بانک) اقدام کند. قابلیت انجام تراکنش ماهیانه تا سقف مبلغ کارت موجود بوده و مشتری باید در دوره های یک ماهه بدهی صورتحساب اعلامی را به صورت یکجا تسویه کند.

چنانچه در پایان مهلت پرداخت تعیین شده، مشتری نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکند، بدهی به صورت خوکار به اقساط ماهیانه یکساله تبدیل شده و دارنده کارت ملزم خواهد بود نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کند.

۴) جمع سپاری مالی – فاندینو (Crowd funding)

بانک ملت در راستای سیاست های کلی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و همچنین خروج از رکود، تامین مالی استارت آپ ها و بنگاه های اقتصادی و همچنین توسعه بانکداری اجتماعی و توجه به مسئولیت اجتماعی خود، اقدام به راه اندازی پلتفرم جمع سپاری مالی (Crowd funding) کرده است.

با توجه به اینکه بخش عمده تامین مالی کشور بانک محور بوده و از طریق نظام بانکی صورت می پذیرد و فشار مضاعفی بر سیستم بانکی وارد شده است. لذا توجه به روشهای جدید تامین مالی و مشکلات کشور در این حوزه، مانند روش جمع سپاری مالی (نام های رایج دیگر: تامین مالی انبوه یا تامین مالی جمعی) می تواند در این حوزه راهگشا باشد.

تعریف جمع سپاری مالی : جمع آوری پول (سرمایه) لازم برای انجام یک هدف، با اتکاء به کمک های معمولاً کوچک اما در تعداد زیاد. در این مدل، صاحب پروژه از طریق مبالغ پرداختی، توسط مشارکت کنندگان و سرمایه گذاران تامین مالی شده و نسبت به انجام‏/تکمیل پروژه اقدام می کند.

انواع جمع سپاری مالی :

الف‏- مدل اهدا: مشارکت کنندگان در این مدل، انتظاری برای بازگشت وجه، سود، یا هیچ چیز دیگر ندارند. این مدل معمولا برای کمپین های اجتماعی و خیریه استفاده می شود و قدیمی ترین مدل جمع سپاری مالی است.

ب‏‏- مدل پاداش: مشارکت کنندگان در این مدل در ازای مشارکت،«پاداش» دریافت می کنند. این«پاداش» می تواند نسخه ای از محصول نهایی پروژه(پیش فروش) یا هر«پاداش» یا فعالیت دیگر باشد. ارزش این«پاداش» می تواند کمتر، برابر و یا بیشتر از مبلغ مشارکت باشد. این مدل محبوب ترین مدل جمع سپاری مالی است و بیشترین سهم بازار را دارد.

ج‏‏- مدل وام‏‏‏-بدهی: مشارکت کنندگان در این مدل پس از سر رسید مورد نظر، مبلغ پرداختی باضافه سود متعلقه را دریافت می کنند. این مدل دقیقاً شبیه وام های بانکی است با این تفاوت که همه چیز با توافق طرفین بوده و وام دهندگان یک گروه از افراد هستند.

د‏‏-مدل سهام: مشارکت کنندگان در این مدل با مبلغ پرداختی، بخشی از سهام فعالیت مورد نظر را خریداری می نمایند. این مدل شباهت بسیاری با سرمایه گذاری خطر پذیر(VC) دارد با این تفاوت که سرمایه گذاران گروهی از افراد هستند. این مدل بیشترین رشد را در مدلهای جمع سپاری مالی در سال های اخیر داشته است.

۵ ) سامانه همراه بانک ملت (نسخه جدید)

با توجه به اینکه امروزه موبایل در دسترس پذیرترین وسیله ابزار پرداخت الکترونیک محسوب می‌شود می‌تواند بیشترین جذابیت را در بین مشتریان دارا باشد. بدین منظور نیاز به سامانه‌ای که بتواند تمامی نیازهای مشتریان در خصوص بانکداری موبایلی را-در حال و آینده- شامل شود .

در این راستا سامانه همراه بانک ملت‏- نسخه جدید می‌تواند کلیه خدمات بانکی بر اساس ضوابط جاری نظام بانکی را در ابزار تلفن همراه فراهم نماید.

مهمترین اهداف از راه‌اندازی سامانه همراه بانک ملت- نسخه جدید: توسعه سامانه همراه بانک برای دسترسی به خدمات نوین بانکی بر اساس کارت‏‏ و حساب، استفاده از تکنولوژی‌های بروز نرم‌افزاری در حوزه تلفن همراه، ظاهر کاربرپسند سامانه همراه بانک متناسب با هویت بصری بانک، دارا بودن الزامات امنیتی لازم در حوزه همراه بانک،ارائه خدمات جدید در حوزه کارت، سپرده، تسهیلات،گزارش گیری و خدمات مربوط به اطلاعات شعب، خودپرداز و …،ارائه خدمات مبتنی بر کارت بدون نیاز به ورود به سامانه برای دارندگان کارت های بانکی عضو شتاب.

۶ )خود بانک

بانک ملت در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات بانکی به مشتریان ، اقدام به راه اندازی پروژه خودبانک کرده است.

با بهره برداری از خودبانک، امکان دریافت خدمات بانکی به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک، فراهم است.

امکانات شامل واریز وجه به حساب، دریافت وجه،پرداخت قبوض،انتقال وجه، واگذاری چک به حساب، پرداخت اقساط تسهیلات، دریافت مانده حساب، دریافت صورتحساب،درخواست دسته چک، شارژ تلفن همراه،تغییر رمز کارت،تغییر رمز اینترنتی (رمز دوم) و افتتاح حساب

۷) نما چک

بانک ملت در بستر شبکه های ارتباطی خود و با تکیه بر فناوری های نوین این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا مشتری بدون مراجعه به بانک بتواند چک های خود را راساً و در هر ساعتی از شبانه روز در محل شرکت ثبت/ واگذار کند.

پس از انجام این عملیات توسط مشتری، بانک نیز مطابق با قوانین و مقررات نسبت به ارسال اطلاعات چک/چک ها به بانک عهده اقدام می کند و متعاقبا پس از تعیین وضعیت چک (وصول-عودت- رگشت) توسط بانک عهده وجوه چکهای وصول شده را به حساب مشتری واریز می کند.

در گام نخست خدمت موصوف برای مشتریان بزرگ حقوقی بانک ملت است.

مزایای استفاده از نما چک : ثبت و واگذاری چک بدون محدودیت زمانی و در هر ساعت از شبانه روز،اطلاع از آخرین وضعیت اسناد واگذار شده (وصول –برگشت-عودت)، واگذاری چک بدون محدودیت تاریخ (اسناد به تاریخ آینده)، تخفیف کارمزد (۱۰.۰۰۰ریال) به دلیل انجام عملیات توسط خود مشتری و امکان انتقال اطلاعات چکهای ثبت شده در نرم افزار حسابداری/مالی مشتریان به نرم افزار نما چک

 ۸) خدمت پرنیان

هر خانمی در زندگی خود به دنبال هدفی است. برخی به فکر آینده، برخی در لحظه زندگی می کنند، عده ای به دنبال خرید کردن و عده ی دیگری به فکر سلامت خود و خانواده خویش هستند. بدین منظور بانک ملت در قالب یک بسته محصولات و خدمات مالی، به این نیازها پاسخ می دهد.

محصولات و خدمات پرنیان :سپرده کوتاه مدت پرنیان و پرنیان کارت ملت،بدون شرایط خاص و محدودیت سنی، بیمه عمر و سرمایه گذاری

– مدت بیمه نامه: حداقل ۵ سال و حداکثر ۳۰ سال ، مبلغ حق بیمه پرداختی: سالانه مبلغ ۱۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال به صورت یکجا یا در ۱۲ قسط ماهانه ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریالی،  نرخ سود علی الحساب تضمینی: ۱۶% روز شمار دو سال اول،۱۳% روز شمار دو سال دوم و مازاد چهار سال ۱۰% روز شمار ،  سود مشارکت در منافع: ۹۰% ،  دستیابی به اندوخته تضمینی حداقل ۲،۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالیپس از ۳۰ سال بدون احتساب سود مشارکت در منافع،  پوشش سرمایه عمر: ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال، بدون نیاز به انجام معاینات پزشکی،  امکان دریافت تسهیلات پس از پایان سال دوم تا ۹۰% میزان اندوخته بدون نیاز به ضامن ، وثیقه و تشریفات بانکی ( منوط به ایفای تعهدات مشتری)،  صرفا برای مشتریان زیر ۴۵ سال تمام و تبعه ایران

بیمه درمان تکمیلی: مدت بیمه نامه: یک سال(از ابتدای ماه آتی انعقاد قرارداد)، حق بیمه پرداختی: سالانه ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال به صورت یکجا، هزینه های بستری و پوشش های اضافی ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه های مرتبط با زایمان ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال،  هزینه های مرتبط با نازایی و ناباروری ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال،  هزینه آمبولانس داخل شهری ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه آمبولانس بین شهری ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال، فرانشیز: ۳۰% کلیه هزینه های درمانی، صرفا برای مشتریان زیر ۴۵ سال تمام و تبعه ایران

کارت اعتباری تجدیدپذیر :نحوه بازپرداخت: یکجا، نرخ کارت: نرخ سود نافذ در زمان اجراء و عقد قرارداد، مقاطع صدور صورتحساب: ۲۰ روز، مهلت تسویه: ۵ روز ، وثیقه: گروه نقد، سقف کارت:حداکثر معادل ۷۰% مبلغ سپرده/سپرده هایمدتدار مشتری تا سقف ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال،  مهلت استفاده از کارت: یک سال

۹ و ۱۰) توریست کارت و فاندینو

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها