پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

استخراج بیت کوین در کمتر از 5 ثانیه

24 خرداد 1401
استخراج بیت کوین در کمتر از 5 ثانیه

استخراج بیت کوین در کمتر از 5 ثانیه

 

با رونمایی کامپیوترهای کوانتومی گوگل این سوال پدید می آید که با این قدرت پردازندگی چه قدر امکان استخراج بیت کوین وجود دارد؟

کمتر از 3 میلیون بیت کوین  برای استخراج باقی مانده است که انتظار می رود این روند حدود 121 سال طول بکشد. با این حال برخی ادعا می کنند که کامپیوتر کوانتومی گوگل ، سایکامور ، می تواند این کار را در کمتر از 2 ثانیه انجام دهد. اما آیا این واقعا امکان پذیر است؟

 

کامپیوتر کوانتومی گوگل و استخراج بیت کوین
کامپیوتر کوانتومی گوگل و استخراج بیت کوین


برای یافتن پاسخ باید به چند نکته توجه کنیم. اولا سامانه کوانتومی گوگل بسیار شکننده است و فعلا در شرایط آزمایشگاهی تنها یک محاسبه خاص را انجام داده و بعید به نظر می رسد گوگل برای ارزکاوی تجاری از آن استفاده کند. در ثانی برآوردهای مدیوم هم چندان خالی از ایراد نیست. مبنای این محاسبه تولید بلوک بیت کوین در هر ده دقیقه است اما در واقعیت در هر بلوک ۱۲.۵ بیت کوین استخراج می شود که پیچیدگی محاسبه را افزایش می دهد.

 

خبر خوب برای استخراج کنندگان

این کاملاً اشتباه است. استخراج بیت کوین با سرعت هشدار تنظیم شده به SHA-256 محدود است. سرعتی که رایانه های کوانتومی می توانند وارد این فرآیند شوند ناشی از اجرای الگوریتم Grover (اساساً الگوریتم جستجوی کوانتومی) است. این باعث می شود یک سرعتی که جستجو را در ریشه مربع زمانی که یک کامپیوتر کلاسیک به آن احتیاج دارد ، انجام دهد ، یعنی SHA-256 را به SHA-128 تبدیل کند.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها