جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

واحدهای طرح ملی مسکن از ۲ سال آینده تحویل می‌شود

24 خرداد 1401
 واحدهای طرح ملی مسکن از ۲ سال آینده تحویل می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، مهدی مسلم‌خانی در نشست خبری با بیان این‌که دهه اول انقلاب این بحث مطرح شده که برای کلانشهرها نیازمند ساخت شهرهای جدید هستیم تا بتوانیم سرریز شهرها را پوشش دهد در این راستا وزارت مسکن و شهرسازی سابق شرکت عمران شهرهای جدیدرا ایجاد کرد و به تبع آن شرکت های عمران شهرهای مختلف از جمله اندیشه تاسیس شد. 

وی با بیان این‌که امسال اندیشه 120 هزار نفر جمعیت دارد و به افق جمعیتی خودش را رسیده و یکی از بهترین‌های شهرهای جدید ایران ساخته شده است، ادامه داد: اندیشه یکی از محصولات ناب انقلاب است که اصول شهرسازی در آن به خوبی رعایت شده است.

وی تصریح کرد: ادعا داریم که امروز اندیشه به نقطه کمی و مطلوب خودش رسیده است، به عبارت دیگر شرکت عمران وضیفه شهرسازی را انجام داده و حتی به نهادهای دیگر از جمله مراکز بهداشتی،‌فرهنگی و... کمک کرده است. 

سرپرست شرکت عمران اندیشه با یادآوری این‌که 40 واحد آموزشی توسط شرکت عمران ساخته شده در حالی که وظیفه ما این نبوده است،‌ گفت:‌ در دوره جدید مدیریت از چند ماه گذشته بحث مطرح شده که وظیفه خود را به ارتقای کیفیت زندگی مردم انتقال دهیم. در این راستا برنامه ها را به این سمت انتقال دادیم که در حوزه عمرانی فعالیت‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی باشد و تلاش کنیم زندگی در اندیشه مطلوب‌تر باشد.

مسلم خانی از طراحی برخی برنامه‌ها در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: از سال گذشته یک سری اقدامات عمرانی از جمله می‌توان به ساخت مسجد امام هادی (ع) با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد تومانی، مدرسه گام دوم انقلاب با هزینه 4 میلیارد تومانی شرکت عمران، تکمیل پیاده روها به طول 15 کیلومتر با هزینه ریالی 6 میلیارد تومانی و... اشاره کرد.

وی با بیان این که بابت آماده سازی معابر مرکز شهر اندیشه 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، اظهار کرد:‌برای ره‌باغ اندیشه نیز 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد که عملیات اجرایی آن حدود 2 سال زمان می‌برد.

وی از کلنگ‌زنی کانون پرورش فکری تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: همچنین ساخت یک مدرسه اجتماع محور با الگوی‌های ناب بین المللی در دستور کار قرار دارد که فقط برای دانش‌آموزان نیست و با کاربری‌های اطراف آن می‌تواند محلی برای مراجعه و استفاده ساکنان محله نیز باشد.

وی از گلنگ زنی بیمارستان  200 تختخوابی در زمینی به مساحت 27 هزارمترمربع  تا پایان سال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود:‌ همچنین طرح پیاده راه سلامت به طول 3000 متر با بهره‌گیری از ظرفیت کانال آب فردیس ساخته می‌شود که شرکت آب منطقه ای تهران در این پروژه به ما کمک کند. هزینه این پروژه بیش از 150 میلیارد تومان برآورد شده و از آب منطقه‌ای تهران استمداد می‌کنیم در این طرح به ما کمک کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها