پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

افزایش قیمت بنزین تاثیری در نرخ بیمه‌نامه‌ها ندارد/خسارات اعتراضات بنزینی پرداخت می‌شود

24 خرداد 1401
افزایش قیمت بنزین تاثیری در نرخ بیمه‌نامه‌ها ندارد/خسارات اعتراضات بنزینی پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از اقتصاد آنلاین غلامرضا سلیمانی در نشست خبری در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی گفت: موضوع اصلی در بحث بیمه به حمل و نقل باری برمی‌گردد که کامیون‌هایی هستند که از گازوئیل استفاده می‌کنند و افزایش قیمت بنزین به آن‌ها ربطی ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال اعتراضات صورت گرفته برای اصلاح قیمت بنزین و آسیب‌هایی که به همراه داشت، دستور ارزیابی خسار ت را صادر کردیم، خاطرنشان کرد:بخشی از  خسارات مربوط به ساختمان بانک‌ها بوده که یا پول‌های داخل آن آتش گرفته است یا پول‌هایی به سرقت رفته است، این خسارات ارزیابی و پرداخت می‌شود زیرا در مقابل آشوب و آتش‌سوزی بیمه هستند.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: دیروز به معاونم دستور دادم که اطلاعات شرکت‌های بیمه و بانکی به سرعت گرفته شود که بخش زیادی از این اطلاعات جمع‌آوری شده و خیلی سریع ارزیابی می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره خودروهایی که در جریان اعتراضات اخیر آسیب دیدند نیز تصریح کرد: فقط خودروهایی که در بیمه‌نامه آنها ذکر شده باشد،  خسارت دریافت می‌کنند.

وی درباره عدم انتشار سه ماهه گزارش عملکرد صنعت بیمه گفت: تلاش می‌کنیم اطلاعات کامل و دقیق باشد و قبول دارم اینکه نتوانستیم گزارش را سه ماهه منتشر کنیم اشکال دارد اما تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود.

رییس کل بیمه مرکزی در رابطه با تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بدهی گفت: هیچ شرکتی ۱۰۰درصد ریسک را قبول نمی‌کند و اوراقی که صادر می‌شود می‌تواند به تنهایی توسط بیمه اتکایی مورد پوشش قرار بگیرد یا می‌تواند وارد بورس شود و افراد غیربیمه‌ای هم می‌توانند آن‌ها را بخرند البته طبق قانون این امکان برای افراد غیربیمه‌ای وجود ندارد ولی برای بودجه ۹۹ از مجلس خواستیم تا قانون ایجاد شود که بر اساس آن افراد غیربیمه‌ای هم امکان خرید این اور بتوانند.

*بررسی بیمه اجباری ساختمان‌های مسکونی به زودی در صحن علنی مجلس

وی درباره بیمه اجباری ساختمان‌‌های مسکونی گفت: شورای نگهبان به قید اجبار ایراد گرفت و گفت نمی‌شود که مردم را مجبور کنیم که ساختمان‌هایشان بیمه شود با اینکه ۵۰ درصد حق بیمه را دولت می‌دهد اما جلسه‌ای داشتیم و پیشنهاد سه جانبه‌ای مطرح شد که به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید.

رییس بیمه مرکزی در واکنش به صحبت وزیر اقتصاد درباده فساد در بیمه‌ها خاطرنشان کرد: در صنعت بیمه خصوصا تکمیلی و شخص ثالث با برخی صحنه‌سازی‌هایی مواجه هستیم. بهترین روش برای مقابله هم شفاف‌سازی و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن است به همین دلیل در بخش درمان با کمک تامین اجتماعی و وزارت بهداشت همکاری کردیم و در بخش بیمه‌ شخص ثالث هم تلاش کردیم تا با کمک نیروی انتظامی از برخی صحنه‌سازی‌ها جلوگیری کنیم.

*جزییات بیمه زائران اربعین

سلیمانی با بیان اینکه همه مبلغ ۲۲هزارتومانی که از  زائران اربعین گرفته شد مربوط بیمه نبود، ادامه داد: ۷هزارتومان برای اورژانس بود و ۱۵هزارتومان برای بیمه بود که در کل ۴۵میلیارد تومان جمع شد.

وی افزود: ۲۳۰نفر از زائران فوت کردند که دیه تصادفی‌ها پرداخت شد و برخی از کسانی هم که به دلیل کهولت سن جان باختند بیمه زندگی داشتند که آن هم پرداخت می‌شود.

سلیمانی یادآور شد: ۲هزار ایرانی هم در عراق مریض شدند که مجبور شدیم آن‌ها را به ایران برگردانیم و وقتی حساب کردیم دیدیم چیزی را اضافه هم پرداخت کردیم که البته چون به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی خود بودیم به آن ضرر توجهی نکردیم.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها