جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

قیمت اتریوم دیگر به ۱۰۰۰ دلار برنمی گردد!

24 خرداد 1401
قیمت اتریوم دیگر به ۱۰۰۰ دلار برنمی گردد!

طی این دوره بود که قیمت اتریوم به رکورد ۱۴۰۰ دلار رسید، زیرا تقاضا برای این دارایی توسط انفجار ICO ها بسیار افزایش یافت. هرچند یکی از تحلیلگران ارز دیجیتال گفته است که قیمت این ارز دیجیتال دیگر به ۱۰۰۰ دلار نیز نزدیک نمی‌شود، حتی اگر قیمت بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ دلار و یا بیشتر برسد.

صعود و سقوط اتریوم

ارزهای دیجیتال همانند هر دارایی مالی دیگر، تحت عوامل بازار نظیر عرضه و تقاضا هستند. در خصوص دارایی های کمیابی نظیر بیت کوین که موجودی اندک و مشخصی دارند، افزایش تقاضا باعث رشد سریع قیمت می‌شود.

چنین شرایطی دقیقا در روند صعودی ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ رخ داد که قیمت بیت کوین را به رکورد ۲۰,۰۰۰ دلار رساند.

توجه رسانه های عمومی به بیت کوین نه تنها منجر به افزایش چشمگیر تقاضا برای این دارایی شد، بلکه قیمت آن نیز با رشد بسیار زیادی مواجه شد. با انتشار اخبار مربوط به تبدیل شدن سرمایه گذاران جوان به میلیونرهای جدید، خرده سرمایه گذاران در صدد یافتن بیت کوین بعدی برای کسب ثروت برآمدند.

این موضوع منجر به انفجار ICO ها شد که طی آن، دارایی های جدید مرتبا به عنوان برنده بعدی بازار عرضه می شدند. این ICO ها اغلب بر بستر پروتکل اتریوم و به عنوان توکن های ERC-20 ایجاد می شدند و سرمایه گذاران به خرید اتریوم روی آوردند تا آن را با توکن های جدید پر زرق و برق تبادل کنند.

اما با فروکش کردن سروصدای ICO ها و ترکیدن حباب ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران با دارایی های اتریوم خود مواجه شدند که کاربرد اندکی داشت و سپس قیمت اتریوم نیز از ۱۴۰۰ دلار به ۸۰ دلار سقوط کرد.

قیمت اتریوم هرگز به ۱۰۰۰ دلار برنمی‌گردد

از آنجایی که تقاضای کمی برای اتریوم وجود دارد، یکی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال معتقد است که قیمت اتریوم هرگز به ۱۰۰۰ دلار و بیشتر از آن نخواهد رسید، حتی اگر قیمت بیت کوین به ۵۰,۰۰۰ دلار برسد.

بیت کوین و سایر آلتکوین ها هم چنان قیمت بسیار کمتری نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده خود دارند. اکثر آلتکوین ها با کاهش قیمت ۸۰ درصد یا بیشتر مواجه شده اند و ارزش آنها نسبت به بیت کوین نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است.

این شرایط فقط مختص به اتریوم نیست. بسیاری از آلتکوین هایی که جزو ۱۰ ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار نیستند، شاهد کاهش قیمت تا ۹۹ درصد بالاترین قیمت خود بودند و بعید است که دیگر به رکورد قیمت خود دست یابند.

پیش بینی این تحلیلگر می‌تواند به حقیقت بپیوندد، مگر آنکه افزایش ناگهانی دیگری در تقاضا برای اتریوم به وجود بیاید. به هر حال، از آنجایی که ارزهای دیجیتال یک فناوری نوظهور می‌باشد، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و کاربردهای مناسب می‌تواند یکی از راه های افزایش قیمت اتریوم باشد./میهن بلاکچین

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها