پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

وام فوری یک روزه بدون ضامن /طرح سپرده و تسهیلات صبا و کوشان بانک اقتصاد نوین

24 خرداد 1401
وام فوری یک روزه بدون ضامن /طرح سپرده و تسهیلات صبا و کوشان بانک اقتصاد نوین

دریافت وام یک روزه فوری از بانک اقتصاد نوین

طرح‌های سپرده-تسهیلات صبا (1 و 2)

ویژه عموم مشتریان بانک اقتصادنوین

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک اقتصاد نوین در این طرح‌ها، می‌توانید بر اساس معدل موجودی سپرده خود در دوره زمانی دلخواه (دو، سه و چهارماهه) و با توجه به نقدینگی مورد نیاز، از انواع طرح‌های تسهیلاتی در اقساط و مبالغ متنوع (تا بیش از دو برابر معدل موجودی خود) استفاده کنید.

طرح صبا 1، ویژه صاحبان سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی و طرح صبا 2، ویژه صاحبان سپرده قرض‌الحسنه جاری است.

چگونه می‌توانید از طرح‌های صبا استفاده کنید؟

  • چنانچه در حال حاضر از مشتریان بانک اقتصادنوین هستید، با توجه به نوع سپرده نزد بانک (کوتاه‌مدت عادی یا قرض الحسنه جاری)، درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات طرح‌های صبا را به شعبه مورد نظر اعلام کنید. در این مرحله، همکاران شعبه با توجه به مبلغ تسهیلات درخواستی شما، اطلاعات اولیه درباره مدارک و شرایط لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • توجه: در طرح‌های صبا، مبلغ تسهیلات دریافتی بر پایه معدل موجودی سپرده شما نزد بانک در دوره زمانی مشخص محاسبه می‌شود. آغاز دوره محاسبه معدل موجودی سپرده، از زمان مراجعه حضوری به شعبه مورد نظر و اعلام و ثبت درخواست استفاده از طرح‌های صبا در نظر گرفته شده است.
  • به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از مزایای این طرح، لازم است با توجه به مبلغ تسهیلات و تعداد اقساط مورد نظر، نسبت به نگهداری معدل موجودی سپرده خود به میزانی که توسط شعبه اعلام می‌شود، اقدام کنید.
    توجه: همان‌طور که جداول زیر نشان می‌دهند، در طرح‌های صبا می‌توانید با افزایش دوره زمانی سپرده‌گذاری خود نزد بانک تسهیلات بیشتری دریافت کنید
  • پس از سپری شدن دوره سپرده‌گذاری مورد نظر و ایجاد معدل موجودی لازم برای دریافت تسهیلات، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و درخواست دریافت تسهیلات خود را ارائه دهید. در این مرحله، فرایند اعتبارسنجی آغاز شده و مدارک درخواستی شعبه از مشتری دریافت می‌شود.
  • شرایط لازم جهت دریافت تسهیلات طرح صبا

    مشتریان برای دریافت تسهیلات صبا باید علاوه بر ایجاد معدل موجودی سپرده در دوره زمانی مشخص، از اهلیت اعتباری برخوردار بوده و وثایق مورد نظر بانک را ارائه کنند. ایجاد معدل موجودی سپرده، به تنهایی برای دریافت تسهیلات کافی نیست.

  •  

    طرح‌های صبا برای چه افرادی مناسب است؟
  • اشخاصی که میزان نقدینگی مورد نیازشان بیش از میزان پس‌اندازشان ‌باشد
  • متقاضیان دریافت تسهیلات کمک هزینه خرید خودرو، تعمیر مسکن، خرید ابزار کار و لوازم یدکی و ...
  • شرکت‌ها و موسسات جهت اعطای تسهیلات به کارمندان خود

  • پذیرندگان پایانه‌های فروش فروشگاهی متصل به سپرده‌های بانک اقتصادنوین

  • پزشکان و داروسازان جهت تجهیز مطب؛

  • اصناف، کسبه و صاحبان کسب و کارهای کوچک

  • طرح صبا 1. دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه (با نرخ 18%) بر اساس معدل موجودی سپردۀ کوتاه مدت (نرخ سود 10%)

    مدت رسوب سپرده مدت تسهيلات (ماه) ضريب پرداخت تسهيلات
    2 ماه 12 %45
    24 %25
    36 %15
    3 ماهه 12 %70
    24 %40
    36 %25
    4 ماهه 12 %95
    24 %50
    36 %35

    طرح صبا 2. دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه (با نرخ 18%) براساس معدل موجودی سپردۀ قرض الحسنۀ جاری

    مدت رسوب سپرده مدت تسهيلات (ماه) ضريب پرداخت تسهيلات
    2 ماه 12 %100
    24 %55
    36 %40
    3 ماهه 12 %160
    24 %85
    36 %60
    4 ماهه 12 %215
    24 %115
    36 %80

    توضيحات: منظور از ضریب پرداخت تسهیلات، نسبت مبلغ تسهیلات قابل دریافت به معدل موجودی سپرده است (ضريب پرداخت تسهیلات = (معدل سپرده)/(مبلغ تسهیلات)) اين نسبت در جداول بالا، به صورت ضرایب درصدی نشان داده شده است و تعیین می‌کند شما مي‌توانيد تا چند درصد از معدل موجودی سپردۀ خود را تسهیلات دریافت كنيد.

    به عنوان نمونه، در طرح صبا 2، با ایجاد معدل موجودی چهارماهه و درخواست تسهیلات مرابحۀ 12 ماهه، ضریب پرداخت تسهیلات 215%. به این معنا که شما برای دریافت تسهیلاتی به میزان 200 میلیون ریال بايد معدل موجودی دوماهه‌ای برابر 93.02 میلیون ریال ایجاد كنيد (حاصل تقسیم 200 میلیون ریال بر 215%). 

  • طرح سپرده-تسهیلات کوشان
    ویژه جامعه کارمندان، کارگران، خانم‌های خانه‌دار، بازنشستگان و ...

در طرح کوشان بانک اقتصاد نوین  علاوه بر تسهیل شرایط و کاهش زمان مورد نیاز برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت، امکان بهره‌مندی از دریافت سود سپرده و حفظ قدرت خرید  برای مشتریان فراهم می شود.

چگونه می‌توانید از تسهیلات کوشان استفاده کنید؟

  • با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیک‌ترین شعبه بانک اقتصادنوین مراجعه فرمایید.
  • با توجه به طرح دلخواه از نظر نرخ سود سپرده و تسهیلات، برای افتتاح یکی از سپرده‌های کوشان اقدام کنید.
  • درخواست تسهیلات خود را با شرایط انتخابی از نظر مبلغ، نرخ سود و تعداد اقساط، ارائه دهید.

در طرح کوشان امکان اعطای تسهیلات به افراد معرفی‌شده از طرف سپرده‌گذار امکان‌پذیر است.

آیا مشتری برای دریافت تسهیلات کوشان نیاز به معرفی ضامن دارد؟

خیر! از آنجا که در این طرح، سپردۀ شما مشتری گرامی، نزد بانک به‌عنوان وثیقۀ تسهیلات مورد استفاده قرار گرفته و مسدود می‌شود، دیگر نیازی به ارائه وثایق مرسوم بانکی نخواهید داشت. بنابراین درخواست‌ شما تنها از منظر برخورداری از اهلیت اعتباری و در مواردی مانند محدودیت سنی، وضعیت چک برگشتی و تسهیلات معوق مورد بررسی قرار می‌گیرد.


طرح کوشان برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که تمایل ندارند پس‌انداز خود را برای خرید کالا و سرمایه‌گذاری هزینه کنند، می‌توانند با افتتاح سپرده کوشان، پس‌انداز خود را به این طرح بسپارند تا علاوه بر دریافت سود ماهانه، با استفاده از تسهیلات کوشان برای خرید دارایی یا انجام سرمایه‌گذاری مناسب اقدام کنند.

افراد دیگری که استفاده از طرح کوشان به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، پدر و مادرها و اشخاصی هستند که قصد کمک به فرزندان یا نزدیکان خود که به هر دلیلی شرایط لازم برای دریافت تسهیلات برایشان مهیا نبوده اما توانایی بازپرداخت اقساط ماهانه را دارند. پدرها و مادرها با استفاده از طرح کوشان می‌توانند با افتتاح سپرده، ضمن بهره‌مندی از سود ماهانه سپرده خود، با معرفی عزیزان و نزدیکان‌شان برای دریافت تسهیلات، گره از مشکل آن‌ها بگشایند.

یکی دیگر از گروه‌هایی که می‌توانند از مزایای سپرده کوشان استفاده کنند، شرکت‌هایی هستند که منابع مالی خود مانند تنخواه‌شان را در حساب‌های جاری یا پس‌انداز نزد چند بانک توزیع کرده‌اند. این گروه از مشتریان می‌توانند با افتتاح سپرده کوشان و تجمیع منابع خود در آن، از امتیاز پرداخت تسهیلات این طرح برای ایجاد انگیزه و شرایط رفاهی برای کارکنان منتخب خود بهره‌مند شوند.

 نرخ سود سپرده و مبلغ و نرخ سود تسهیلات در طرح کوشان :

بر اساس جدول صفحه بعد در طرح کوشان، دارنده سپرده می‌تواند از 60 تا 80 درصد سپرده مدت‌دار خود را تسهیلات با نرخ‌ها و شرایط موردنظر دریافت کرده یا افراد دیگری را برای دریافت تسهیلات معرفی کند. در واقع، در این طرح، سپرده‌گذار در ازای سپرده‌گذاری‌اش، ماهانه سود دریافت کرده و در صورت دریافت تسهیلات، هر ماه مبلغی بابت اقساط تسهیلات دریافتی به بانک پرداخت می‌کند.

نرخ سود سپرده دوره زمانی نسبت تسهیلات به سپرده نرخ تسهیلات
%10 12 ماهه %60 %6.6
%65 %7.6
%70 %8.4
%75 %9.2
24 ماهه %60 %5.8
%65 %6.9
%70 %7.7
%75 %8.6
36 ماهه %60 %5.5
%65 %6.6
%70 %7.6
%75 %8.5
%80 %9.2
نرخ سود سپرده دوره زمانی نسبت تسهیلات به سپرده نرخ تسهیلات
%15 12 ماهه %60 %18
24 ماهه %65
36 ماهه %70
نرخ سود سپرده دوره زمانی نسبت تسهیلات به سپرده نرخ کارمزد
تسهیلات
قرض الحسنه
%7 12 ماهه %70 %4
24 ماهه %75
36 ماهه %80

برای توضیح بیشتر: اگر مشتری سپرده 10 درصدی افتتاح کند، می‌تواند به ‌اندازۀ 60 درصد مبلغ سپرده خود تسهیلاتی 36 ماهه با نرخ 5.5 درصد دریافت کند. اگر تصمیم داشته باشد سپرده‌ای با نرخ سود 7 درصد افتتاح کند، می‌تواند تقاضای تسهیلات قرض‌الحسنه از بانک داشته باشد./منبع سایت بانک اقتصاد نوین

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها