جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

دلار ارزان می شود یا گران/پیش بینی ها

24 خرداد 1401
دلار ارزان می شود یا گران/پیش بینی ها

به گزارش بانک اول به گفته این دسته، زمانی انتظارات کاهشی در بازار ضعیف تر شد که این ارز در برابر نزول از مرز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی مقاومت کرد و به یکباره با سرعتی زیاد به محدوده ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی بازگشت. با این حال، کاهشی‌های بازار باور دارند، روش بازارساز برای پایین آوردن قیمت‌ها در سال جاری تدریجی بوده است.
 در واقع به گفته آنها، بازارساز معمولا در ابتدا یک شوک کاهشی به نوسان گیران وارد می‌کند و پس از آن طی چند رفت و برگشت قیمتی، بازار در یک بازه نسبتا طولانی به سطوح پایین تر بازمی گردد. به این ترتیب، کاهشی‌ها افزایشی شدن بازار در هفته گذشته آن هم با سرعتی بسیار محدودتر نسبت به هفته‌های قبل را تنها یک اصلاح قیمتی می‌دانستند و باور دارند، بار دیگر دلار در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

در این میان، عده‌ای باور داشتند افزایشی‌های بازار در هفته گذشته چندان در بازار فعال نبودند و تحت تاثیر سفر رئیس‌جمهوری ایران به ژاپن احتیاط را در خریدهای ارزی در پیش گرفته بودند. این گروه باور دارند، در صورتی که از این سفر خبری مبنی بر بهبود روابط بین‌المللی درز نکند، احتمالا محتاطان بار دیگر به بازار بازخواهند گشت و زمینه بازگشت قیمت به کانال ۱۳ هزار تومانی را فراهم می‌کنند. 
در این میان، عده‌ای در بازار همچنان عنوان می‌کنند، «بوی مذاکره می‌آید» و در آخرین نمونه‌ها هم در کانال‌های اطلاع رسانی خود به ملاقات اتفاقی اشاره می‌کنند که در حاشیه نشست شورای‌امنیت سازمان ملل بین سفیرهای آمریکا و ایران صورت گرفت.

برخلاف بازار دلار، در هفته گذشته بازار سکه کمی آرام تر بود و این فلز گرانبها توجه چندانی نیز به رشد قیمت شاخص ارزی نداشت. سکه در هفته‌ای که گذشت تنها ۱/ ۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند، حال آنکه رشد دلار به حدود ۲ درصد می‌رسید. 
برخی از معامله‌گران از این موضوع چنین استنباطی داشتند که سکه‌بازان افزایش قیمت دلار را جدی نگرفته‌اند و انتظار ادامه این روند را ندارند. 
البته سکه در روز آخر هفته رشد دلار را جدی تر گرفت و در واکنش به افزایش دلار، ۳۵ هزار تومان بالا رفت و به قیمت ۴ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها