جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پیشنهاد ایجاد رمزارز ویژه مسلمانان برای جایگزینی دلار

24 خرداد 1401
پیشنهاد ایجاد رمزارز ویژه مسلمانان برای جایگزینی دلار

به گزارش بانک اول به نقل از بلاک کریپتو، حسن روحانی این پیشنهاد را در حالی مطرح کرده که گفته است آمریکا از تحریم‌های اقتصای به عنوان ابزار اصلی فشار و هژمونی استفاده می‌کند. این پیشنهاد در حالی مطرح شده که ماه گذشته میلادی نیز، گروه بریکس پیشنهاد ایجاد رمزارز اختصاصی اعضای این گروه برای مبادلات مالی بین اعضا را مطرح کرده بود.

پیشنهاد رییس‌جمهور ایران، استفاده از رمزارز اختصاصی کشورهای مسلمان به عنوان جایگزین دلار در مبادلات تجاری میان این کشورهاست. براساس گزارش آسوشیتدپرس، این پیشنهاد در نشست اخیر برخی رهبران کشورهای مسلمان در مالزی مطرح شده است. به اعتقاد رییس‌جمهوری ایران، جهان اسلام باید اقداماتی را طراحی کند تا خود را از سلطه دلار آمریکا و رژیم مالی این کشور رها سازد.

آمریکا از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ تحریم‌های مختلفی را در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و نظامی علیه ایران اعمال کرده است. سران کشورهای ترکیه، قطر و مالزی نیز در این نشست حاضر بوده‌اند. ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی نیز درباره موضوع پیشنهادی رییس‌جمهوری ایران معتقد است: به نظر می‌رسد که گاهی وقتی از دلار آمریکا استفاده می‌کنیم تحریم‌هایی وجود خواهند داشت که می‌توانند توسعه اقتصادی را کند کنند. می‌توانیم از ارزهای خودمان استفاده کنیم یا ارز مشترکی داشته باشیم.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه هم معتقد است که کشورهای مسلمان باید روی اقتصاد اسلامی تمرکز کنند. او همچنین پیشنهاد داده است که کارگروهی برای بررسی جزییات این پیشنهادات تشکیل شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها