پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

وضعیت مصرف برق استخراج کنندگان رمزارز بعد از قانونی شدن چگونه است؟

24 خرداد 1401
وضعیت مصرف برق استخراج کنندگان رمزارز بعد از قانونی شدن چگونه است؟

به گزارش بانک اول به نقل از ایلنا، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره آخرین وضعیت تقاضای رسمی دریافت برق قانونی از سوی ماینرها اظهار داشت: حدود 330 مگاوات تقاضای جدید دریافت برق داریم که در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد هستیم.

وی افزود: تعرفه برق استخراج کنندگان رمزارز متوسط نرخ برق صادراتی ایران است که 965 تومان برای هر مگاوات در ماه‌های گرم سال (خرداد تا شهریور) و در 8 ماه غیر گرم  سال این مبلغ نصف و 480 تومان به ازای هر مگاوات تعیین شده است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در صورتی که این متقاضیان از شبکه انتقال تامین برق داشته باشند تا 20 درصد تخفیف داده می‌شود و در صورتی که از استخرهای داخلی به منظور پردازش استفاده کنند 15 درصد دیگر هم کاهش داریم که سرجمع 35 درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: ماینرها در کل جهان 7 تا 8 هزار مگاوات مصرف برق دارند که برآورد ما این است که 10 درصد این رقم در ایران مصرف شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پیش بینی شده در صورتی که گزارشی مبنی بر استفاده غیرمجاز و بدون داشتن مجوز وزارت صمت دریافت کنیم، مطابق قانون برخورد شده و خسارت وارده به شبکه برق اخذ و برق مصرفی متناسب با تعرفه جدید محاسبه خواهد شد و برای کسانی هم که این افراد را شناسایی و اعلام می‌کنند، پاداش در نظر گرفته شده است.

 معاون اول رئیس‌جمهوری در 13 مردادماه، آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرد. در این آیین‌نامه فعالیت ماینرها در ایران قانونی اعلام و تعرفه برق متقاضیان استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها (ماینینگ) نیز با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام می‌شود، محاسبه و اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها