پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

۲۰۲۰ سالی طلایی بیت‌کوین / افزایش ۲ برابری قیمت بیت‌کوین طی ۲ سال

24 خرداد 1401
۲۰۲۰ سالی طلایی بیت‌کوین / افزایش ۲ برابری قیمت بیت‌کوین طی ۲ سال

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت‌کوین حدود ۳۷۰۰ دلار بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۹، این ارز مجازی ۷۳۰۰ دلار معامله می‌شود، یعنی ۹۷.۳ درصد افزایش طی ۲ سال.

 

سال ۲۰۱۹ سالی پر فراز و نشیب برای بیت‌کوین بود ولی علی رغم این نوسانات، قیمت این ارز مجازی طی ۱۲ ماه گذشته ۹۵ درصد نسبت به همین زمان در سال قبل افزایش یافته است.

 

در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی قیمت بیت‌کوین حدود ۳۷۰۰ دلار بود و اکنون در پایان سال ۲۰۱۹، این ارز مجازی ۷۳۰۰ دلار معامله می‌شود، یعنی ۹۷.۳ درصد افزایش. بیت‌کوین در مقایسه با سایر انواع سرمایه‌ها عملکردی استثنائی داشته است. برای مثال، شاخص سهام داد جونز تنها ۲۷.۳۷ درصد رشد کرده است.

 

با آغاز سال ۲۰۱۹ قیمت بیت‌کوین رو به کاهش گذاشت و به پایین‌ترین حد ۳۴۰۰ دلار در هشتم فوریه رسید ولی از آن زمان به بعد شروع به افزایش کرد و در دوازدهم جولای ۲۰۱۹ به اوج ۱۲۹۵۵ دلار رسید. از آن زمان بازار بیت‌کوین با نوسانات شدیدی مواجه بوده است.

 

از اوج قیمت ماه جولای، بیت‌کوین ناگهان طی فقط ۵ روز از ۱۳ هزار دلار به ۹۴۸۱ دلار رسید ولی در ششم اوت قیمت آن دوباره افزایش یافت و ۱۲۲۴۰ ثبت شد.

 

قیمت بیت‌کوین در سپتامبر، اکتبر و نوامبر با الگوهای مشابهی نوسان داشت ولی هیچ گاه به اوج قیمت جولای بازنگشت. دلایل بسیاری برای نوسانات سال ۲۰۱۹ وجود دارد. ولی علیرغم این سال متلاطم، تحلیلگران نسبت به آینده بیت‌کوین در ۲۰۲۰ خوش‌بین هستند.

 

مقامات اجرایی بازار ارز مجازی کره جنوبی با توجه به بهبود قوانین مربوط به بیت‌کوین و افزایش تمایل سرمایه گذاران به ارز مجازی، آینده‌ای روشن را در ۲۰۲۰ برای آن می‌بیند. مقامات ژاپن هم موافقند ۲۰۲۰ سالی طلایی خواهد بود.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها