پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

وام ۱۰۰ میلیونی مسکن ملی به پروژه های نیمه تمام

24 خرداد 1401
 وام ۱۰۰ میلیونی مسکن ملی به پروژه های نیمه تمام

به گزارش بانک اول، محمود محمودزاده  اظهار کرد:  برای تکمیل پروژه های بخش خصوصی در تهران، کلانشهرها و سایر شهرهایی که از متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام نشده تسهیلات خودمالکی به مبلغ 100 میلیون تومان برای هر واحد با اولویت پروژه های نیمه تمام پرداخت می کنیم. البته این بدان معنی نیست که وام به پروژه های صفر پرداخت نمی شود بلکه اولویت با پروژه های نیمه تمام است.

وی افزود: متقاضیان می توانند از هفته آینده با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir اطلاعات خود را درج و ثبت نام کنند.

محمودزاده تصریح کرد: کسانی که این وام را دریافت می کنند فرم «ج» آنها قرمز نمی شود. تمامی سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و افراد حقیقی که پروژه های در حال اجرا دارند می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. با توجه به اینکه در کلانشهرها پروژه اقدام ملی در نظر گرفته نشده این فرصت را در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم تا بتوانند پروژه های خود را به حرکت درآورند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که سقف تسهیلات مسکن ملی افزایش پیدا می کند یا خیر، گفت: تقاضای افزایش رقم تسهیلات طرح اقدام ملی در شورای عالی مسکن مطرح شده و به بانک مرکزی ارایه شده که بررسی و اعلام نتیجه کند ولی فعلا در حد پیشنهاد است. وزارت راه و شهرسازی توجیحاتی مبنی بر لزوم افزایش تسهیلات داشت که به تایید شورای عالی مسکن رسید اما تحقق آن منوط به تایید بانک مرکزی است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه 400 هزار واحدی به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند./ایسنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها