یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بورس سبزپوش شد/افزایش بیش از ۳۳ هزار واحدی شاخص

24 خرداد 1401
بورس سبزپوش شد/افزایش بیش از ۳۳ هزار واحدی شاخص

به گزارش بانک اول شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۳۳ هزار و ۲۳۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۷۰۵ واحد افزایش در رقم ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ واحد ایستاد.

معامله‌گران امروز ۱۹۰ هزار معامله به ارزش ۶۸ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروز صعودی بود و با ۴۷۹ واحد افزایش تا رقم ۱۸ هزار و ۱۰ واحد افزایش یافت.

در این بازار ۸۴۷ هزار معامله به ارزش ۱۶۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

اخبار مرتبط
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها