دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ بهمن ماه 99 چگونه خواهد بود؟

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس شنبه ۱۱ بهمن ماه 99 چگونه خواهد بود؟

به گزارش بانک اول چهراشنبه گروه‌های کوچکتر بازار و اکثر نمادهای گروه سیمانی و رایانه مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفتند و اکثرا در محدوده مثبت و نزدیک به صف خرید مورد معامله قرار گرفتند.

 

جناب آقای دهنوی هفته گذشته به ریاست سازمان بورس منصوب شد! اما برخی از سرمایه گذاران معتقدن که بازار سرمایه با تغییر ریاست تغییری نخواهد کرد بلکه این بازار به نقدینگی نیاز دارد! و پول هوشمند و نقدینگی زمانی وارد این بازار می شود که اعتماد سهامداران جلب شود!

 

البته هفته گذشته  شایعاتی مبنی بر جلسه رئیس جدید سازمان بورس با حقوقی‌ها مطرح شده است که احتمالا سیگنال تزریق پول به بازار سرمایه محسوب می‌شود و بازار سهام آماده رشد است.

 

و همانطور که در روز معاملاتی چهارشنبه  به آن اشاره کردیم برای اینکه بازار سرمایه رشد کند و صعودی شود حداقل به 10 الی 15 هزار میلیارد نیاز دارد و می توان امکان رشد شاخص تا محدوده 1 میلیون و 400 هزار واحد را فراهم کند.

 

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بورس هفته آنیده گفت: سهم‌های بزرگ در جریان معاملات امروز بازار سهام کنترل شدند و احتمالا سطح پایین‌تری برای شاخص کل وجود ندارد.

 

این کارشناس در ادامه بیان کرد: معاملات هفته آینده متعادل است و گرایش زیادی به روند صعودی دارد. اما به نظر می‌رسد در جریان معاملات هفته آینده گروه‌های غذایی و دارویی وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

 

این کارشناس با اشاره به اعتماد به بازار سهام گفت: ملاک سهامداران فقط صف‌های خرید و فروش شده و جو هیجانی به شدت پایدار است. از طرفی اعتماد به بازار سرمایه از بین رفته است و برای روند صعودی پرقدرت نیازمند بازگشت اعتماد به بازار سهام هستیم.

 

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نیاز بازار سهام برای رشد گفت: آغاز روند صعودی بازار سرمایه نیازمند پول هوشمند و سرمایه است و از آنجایی که امروز شایعاتی مبنی بر جلسه رئیس جدید سازمان بورس با حقوقی‌ها مطرح شده است، می توان آن را سیگنال تزریق پول به بازار سرمایه محسوب می‌شود و بازار سهام آماده رشد است.

 

این کارشناس در رابط میزان پول مورد نیاز بازار گفت: نقدینگی مورد نیاز برای رشد بازار سرمایه حدودا ۱۰ الی ۱۵ هزار میلیارد تومان است و اگر این پول وارد بازار بورس شود می توان گفت که شاخص تا محدوده ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.

اخبار مرتبط
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها