دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس فردا ۲۰ بهمن ۹۹ / تغییر دامنه نوسان، بورس را مثبت می‌کند؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا ۲۰ بهمن ۹۹ / تغییر دامنه نوسان، بورس را مثبت می‌کند؟

به گزارش بانک اول شاخص کل بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود اما در جریان معاملات امروز تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی و توقف فروش سهم از سمت بازارگردان‌ها باعث روند صعودی بورس شد، اما سوال اینجاست که روند صعودی چقدر پایدار است؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو در رابطه تغییر دامنه نوسان گفت: واقعیت این است که این تصمیم به صورت مقطعی روند بورس را دستخوش تغییر می‌کند اما در بلندمدت تصمیم درست و قابل دفاعی نیست، این تصمیم در سال ۸۴ نیز در بازار سهام گرفته شد و دامنه نوسان منفی سهم‌ها از منفی ۵ درصد به منفی ۲/۵ درصد و دامنه نوسان مثبت به ۱۲/۵ درصد رسید اما تاثیر چندانی نداشت. البته ما باید قبول کنیم شرایط حال حاضر بورس تغییر کرده است و بازار می‌خواهد به ارزش واقعی خود برسد و رشد شارپی امسال نیز با وجود تمام ابزارهای کنترلی صورت گرفت.

این کارشناس در ادامه گفت: این تصمیم می‌تواند مانند مسکنی برای بازار سهام باشد و در کوتاه‌مدت تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با ادامه معاملات این هفته گفت: به نظر می‌رسد ادامه معاملات این هفته از بازار سهام با جو مثبت همراه باشد.

اخبار مرتبط
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها