دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

توصیه جدید دژپسند به سهامداران بورس

24 خرداد 1401
 توصیه جدید دژپسند به سهامداران بورس

به گزارش بانک اول فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد درباره وضعیت حاکم بر بورس گفت: مردم از بورس استقبال خوبی کردند اما مداخله غیرحرفه‌ای حقوقی ها باعث ایجاد تبعات و نوسان در بازار سرمایه شد و سهام‌داران حقیقی را دچار مشکل و نگرانی کرد. وی بیان کرد: نگاه مردم به بورس باید در قالب برنامه میان مدت و بلند مدت باشد و اگر این رویکرد در بازار سرمایه مورد توجه قرار نگیرد فشار و بار روانی شدیدی ایجاد خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فرهنگ سهام‌داری و حضور در بورس از سوی مردم و بنگاه‌داران یکی از مجاری اصلی تامین مالی پایدار بازار سرمایه است و با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در شورای عالی بورس، بازار سهام به شرایط مطلوب باز خواهد گشت.

اخبار مرتبط
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها