جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

تصمیم جدید درباره دامنه نوسان بورس

24 خرداد 1401
تصمیم جدید درباره دامنه نوسان بورس

به گزارش بانک اول محمدعلی دهقان، سخنگوی شورای عالی بورس، از تصویب سه سیاست کلی در خصوص تغییر دامنه نوسان در جلسه امروز این شورا خبر داد .

آن طور که ایرنا گزارش داده، وی ادامه داد: بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان ، فرهنگ سازی و ترویج روش های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد؛ همچنین جمع بندی‌ها در روزهای بعدی انجام و نظرات صاحبنظران و کارشناسان نهادهای مالی اخذ می شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد.

اخبار مرتبط
فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند
معامله‌گران در بورس تهران با انجام 336 هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود 45 هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود 6 میلیارد و 427 میلیون سهم معامله شد.
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها