دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

متقاضیان مسکن ملی بخوانند

24 خرداد 1401
متقاضیان مسکن ملی بخوانند

به گزارش بانک اول جواد حق‌شناس اظهار کرد: از ۳۷ هزار واحد تعیین شده طرح ملی مسکن، تاکنون وضعیت ۲۲ هزار واحد مشخص شده است. از این تعداد ۱۸ هزار واحد در مرحله آماده‌سازی بستر و سایت قرار دارد.

وی ادامه داد: هر زمینی که در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد تا زمان آماده شدن برای ساخت مسکن با احتساب عملیات کوه برداری، برداشتن تپه، عملیات خاکی و دسترسی به سایت یک تا ۳ ماه زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: تاکنون کار ساخت ۶۷۰۰ واحد به صورت رسمی آغاز شده که در مراحل مختلف فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری قرار دارند.

 

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن یادآور شد: در زمان حاضر پروژه‌های طرح ملی مسکن در ۳۱ استان و ۶۱۷ شهر کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت است.

اخبار مرتبط
در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها