پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

اختلال در سامانه ثبت املاک / سردرگمی مردم در طرح جدید دولت

24 خرداد 1401
اختلال در سامانه ثبت املاک / سردرگمی مردم در طرح جدید دولت

به گزارش بانک اول درحالی که همه خانوارها از دیروز باید اطلاعات مربوط به واحد مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا وضعیت خانه‌های خالی مشخص شود، گزارش‌های مخاطبان حاکی از بروز اختلال در این سامانه است.

در پیام وزارت راه خطاب به متقاضیان آمده است «با عرض پوزش
سامانه در حال بروزرسانی می باشد

لطفا چند ساعت دیگر مجدد مراجعه بفرمایید

لطفا از تماس با بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی و … خودداری بفرمایید»

این درحالیست که برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز خبر داده‌اند که به دلیل سردرگمی نیاز به راهنمایی دارند اما موفق نشده‌اند از راهنمایی در سامانه یا راهنمایی از طریق تلفن بهره‌مند شوند.

بر اساس مصوبه مجلس، به منظور شناسایی قطعی خانه‌های خالی برای دریافت مالیات، با فراخوان وزارت راه و شهرسازی از دیروز باید تمام ساکنان، املاک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند. این ثبت‌نام براساس کد ملی افراد است که متقاضیان دارای کد ۹ در آخرین شماره کدملی آنها، دیروز و امروز فرصت ثبت نام را داشتند.

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها