یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان برای متراژ ۱۵۰۰ متر به بالا

24 خرداد 1401
الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان برای متراژ ۱۵۰۰ متر به بالا

به گزارش بانک اول علیرضا میرجعفری در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با انجمن مدیریت پروژه ایران اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این همکاری اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهاست در این صورت مشخص می شود پروژه در زمان مقرر کیفیت مناسب و با هزینه پیش بینی شده اجرا می شود یا خیر.

وی افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان تهران دارد که اعضای انجمن مدیریت پروژه ایران نیز جزو همین مهندسان هستند.

وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر سازمان نظام مهندسی استان تهران و صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تاکید ویژه‌ای داشته است این شناسنامه هویت ساختمان است،نتیجه حضور مجری ذیصلاح در ساخت و سازهای شهری به صدور شناسنامه فنی و ملکی منتج می‌شود که مهمترین دستاورد آن ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران یادآور شد: پس از 2 سال شاهد آن هستیم که مشاوران املاک در معرفی فایل داشتن شناسنامه فنی ساختمان را یکی از برتری ها اعلام می کنند که در قیمت ساختمان تاثیرگذار است.

جعفری ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در کنار مردم حضور دارد و در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و سازها گام بر می دارد طی 6 ماه اخیر صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمانهای 1500 متر به بالا اجباری شده و برنامه سازمانی است که این کار برای متراژهای 1500 متر به پایین الزامی شود.

اخبار مرتبط
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.
نوروزی تسهیل در فرآیند خرید و فروش و کاهش هزینه‌های مبادله در بازار مسکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف ۶ ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دسترسی‌های برخط برای استعلامات ثبتی و ثبت هرگونه سند رسمی را از طریق مرکز مبادله اطلاعات برای سامانه املاک و اسکان و سامانه املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی به صورت تمام الکترونیک و شبانه‌روزی فراهم کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها