پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جمع بندی پایانی کاندیداها در مناظره اول

24 خرداد 1401
 جمع بندی پایانی کاندیداها در مناظره اول

به گزارش بانک اول اولین مناظره ۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۷ روز شنبه پانزدهم خرداد آغاز شد و کاندیداها به پرسش‌های اقتصادی مطرح شده پاسخ دادند.  اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۷ داوطلب تایید صلاحیت شده (سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده) در رسانه ملی آغاز شد.

هفت نامزد انتخاباتی در بخش پایانی مناظره اول فرصت یافتند تا صحبت های خود را جمع بندی کنند، که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

«زاکانی:  دفعه آخری باشد که به من می‌گویند نامزد پوششی »

 

بر اساس این گزارش،‌ زاکانی در بخش آخر صحبت‌هایش به عنوان جمع‌بندی اظهار کرد: مردم عزیز جرم بنده به عنوان یک رزمنده این است که در مقابل مفسدان ایستاده‌ام. تنها جرم انتسابی من مبارزه با فساد، فقر و تبعیض است، البته اتهاماتی هم می‌زنند مثلا دو بار در دیپلم تجدید آورده‌ام که مایع خجالت است، چون ۱۵ روز بود که از جنگ برگشته بودم و امتحان دادم و دو درس تجدید شدم. یا اینکه می‌گویند یک ترم مشروتی دارم. من با داشتن زن و فرزند ۱۱ ماه مسافرکشی کردم؛ اینها چیزهایی است که آدم را آزار می‌دهد.

زاکانی افزود: در مورد محل تحصیل من صحبت کردند. من در دانشگاه علوم پزشکی تهران درس خوانده‌ام. اگر شما خارج از کشور درس خوانده‌اید و بعد برگشته‌اید من کنکور دادم و بعد رزیدنت شدم به دلیل معلولیت دستم گفتند که به پزشکی هسته‌ای بروم. اگر می‌دانید دیگر تکرار نکنید اگر هم نمی‌دانید به شما گفتم که دیگر تکرار نکنید؛ این مایه خجالت است.

وی افزود: به من می‌گویند نامزد پوششی که ان شاءالله دفعه آخری باشد که چنین چیزی را می‌گویند. اگر بنا باشد کسی پوششی باشد شما اصلی‌ترین نامزد پوششی هستید که هشت سال افتضاح دولت را پوشش دادید. مردم شرایط را لمس می‌کنند. قرار بود قرارگاه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کنید آخرش به قرارگاه مرغ رسیدید. مردم بدانند یکی از مقصران در مورد نهاده‌های دامی آقای همتی است که بی‌تدبیری ایشان و دیگران باعث تبدیل شدن قیمت مرغ به کیلویی ۳۵ هزار تومان شد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: مردم یادشان است که زمانی گفتند رکود را رد کرده، کرونا را پشت سر گذاشته و تحریم به پایان رسید و رونق اقتصادی به وجود آمد، اما چرا به مردم دروغ گفتید. مردم صداقت، دانش و عرضه می‌خواهند. پول چاپ کرده و در بازار ریختید و پدر مملکت را درآوردید، آنگاه خود را نامزد مردمی می‌دانید. شما کاندیدای معمولی هستید.

 

وی خطاب به همتی گفت: شما می‌گویید با استقلال بانک مرکزی و قانون مجلس موافقید که اگر اینطور است اعلام کنید تا من بگویم در مجلس چه گفتید.

 

زاکانی اظهار کرد: تنها کار ما این است که دولت را از جلوی مردم کنار کشیده و در خدمت مردم قرار دهیم. بانک در خدمت تولید و بازار سرمایه در خط تلاش اصلی سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود که برای همه اینها منابع و عناصری تامین می‌شود. دولت خود را پشتیبان بازار سرمایه می‌داند نه اینکه دست در جیب مردم کند. بنا بر گفته وزیر اقتصاد دولت سال گذشته ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه برداشته است. آقای روحانی به چه حقی این کار را کرده است.

 

وی در پایان اظهار کرد: مسیر غلط گذشته باید اصلاح شود. همگی باید به میدان تغییر و تحول آمده و باید خود را اصلاح کنیم؛ البته توقع‌ام آن است که وعده ندهیم بلکه بگوییم چطور می‌خواهیم تحول بزرگ به وجود آوریم. ما برنامه جامع داریم که مردم در پایان سال اول دولتم تغییر و بعد از چهار سال تحول را خواهند دید.

 

«رییسی: ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم»

 

رییسی در پایان و در  جمع بندی سخنان خود در مناظره اول گفت: رئیس جمهور رئیس همه مردم از هر گویش و اقلیم و جنسیت است. باید با نگاه عمیق حل مسائل همه مردم برای او مساله باشد.

 

وی افزود: مردم دیدند من در قوه قضائیه برنامه ارائه دادم و در اختیار همه قرار دادم. مردم هم بعد از دو سال و اندی  احساس کردند که اتفاقی افتاده و وضعیت متفاوتی رقم خورده است.

 

وی ادامه داد: ۱۲ اندیشکده فعال در کشور برای برنامه با ما همکاری کردند. نظام مسائل و حل مسائل مردم در اختیار ماست.

 

وی با بیان اینکه در فضای مجازی ما عقبیم گفت:  من از جوانان و  بچه‌ها می‌پرسم، وقتی دارید در اینترنت گیم بازی می‌کنید چند بار حال شما گرفته می‌شود؟ باید کار بسیاری شود. من خودم صفحه دارم و دو میلیون فالوئر دارم و مسائل از این طریق به من می‌رسد. حق خانم ها ضایع می شود حتی خانم های خانه دار.

 

وی گفت: ما اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم. درباره بانک‌ها گفتند به حرف گوش نمی‌کنند، من گفتم ببینید به حرف من گوش می‌کنند یا نه؟ زیرساخت ها مشکل دارد و باید کامل شود.

اخبار مرتبط
هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه) بازار طلای تهران با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ فروردین) به ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.
بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»
در حال حاضر برخی از فعالان بازار می گویند روز گذشته قیمت سکه در بازار نیمه تعطیل به دلیل رشد تقاضا و کمبود عرضه به صورت هیجانی بالا رفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها