چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

نحوه استعلام چک‌های جدید صیادی مشخص شد + جزئیات

24 خرداد 1401
 نحوه استعلام چک‌های جدید صیادی مشخص شد + جزئیات

به گزارش بانک اول آمنه نادعلی زاده سخنگوی اجرای قانون چک گفت: دارندگان چک‌های جدید ملزم هستند اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صیاد ثبت کنند و چک را تحویل گیرنده بدهند.

نادعلی زاده افزود: گیرنده چک نیز باید چک دریافتی را استعلام کند و با امکانی که فراهم شده افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی این استعلام را انجام دهند.

او ادامه داد: دریافت کننده چک می‌تواند در زمان مبادله چک و دریافت آن با استفاده از این خدمت و وارد کردن مبلغ، تاریخ چک، کد ملی و شناسه صیادی برای استعلام چک اقدام و اطمینان حاصل کند که که این چک به نفع گیرنده ثبت شده است.

او افزود: گیرنده چک بعد از اطمینان خاطر از ثبت چک می‌تواند تائید چک را بعدا در سامانه صیاد انجام دهد.

نادعلی زاده گفت: این خدمت بیشتر مورد استفاده شرکت‌های پخش و بازاریاب‌ها و افرادی است که در طی روز تعداد زیادی چک را دریافت می‌کنند.

او اظهار کرد: این سرویس در واقع استعلام فوری و سریع است که در لحظه مبادله چک انجام می‌شود و برای اطمینان از این است که صادرکننده ثبت چک را انجام داده است.

سخنگوی اجرای قانون چک گفت: برای استفاده از این خدمت افراد باید به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کنند و در بخش قانون جدید چک و قسمت استعلام چک با وارد کردن اقلام اطلاعاتی استعلام را دریافت کنند.

ایشان افزود: این خدمت به زودی از طریق پیامک و نرم‌افزار‌های تلفن همراه و درگاه‌های بانکی نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت./شهرارا

اخبار مرتبط
آمنه نادعلی‌زاده،گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است. این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها