جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

نکات مهم در زمان صدور چک

24 خرداد 1401
 نکات مهم در زمان صدور چک

به گزارش بانک اول اولین نکته برای صدور چک بانکی این است که متن چک را حتما خودتان و با قلم خود بنویسید و هیچ‌گاه نوشتن متن را به فرد دیگری واگذار نکنید، حتی اگر آن فرد بسیار مورد اطمینان شما باشد. نکته دیگر اینکه حتما تمامی بخش‌های چک را پر کنید و بعد از اینکه مبلغ را نوشتید، ذکر کنید که این پول را بابت چه چیزی به شخص مقابل پرداخت می‌کنید. این کار، احتمال سوء‌استفاده از چک را کاهش می‌دهد.      

برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، بر روی مبلغ نوشته شده چسب نواری بچسبانید. در صورتی که چک شما بدون خط خوردگی نوشته شده، در بالای چک کلمه "بدون خط خوردگی" را نوشته و در دو طرف آن علامت ضربدر قرار دهید. هنگام نوشتن اعداد دقت زیادی داشته باشید و با دقت چک را بنویسید. همچنین در زیر امضا، نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسید.
      
لازم به ذکر است که طبق قانون جدید چک، صادرکننده چک باید تمام مندرجات چک، شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذی‌نفع را علاوه‌بر برگه چک، در سامانه صیاد نیز ثبت کند.   

صادرکننده چک باید از طریق تلفن همراهی که سیمکارت آن به اسم خود صادرکننده است، به سامانه صیاد مراجعه کرده و به یکی از روش‌های زیر احراز هویت نماید:  
   
- احراز هویت در اینترنت بانک و برنامه موبایل بانک           
- احراز هویت در شعب بانک‌های عامل
- احراز هویت در برنامک‌های موبایلی

اخبار مرتبط
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها