دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم مسکنی / زمان تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام شد

24 خرداد 1401
 خبر مهم مسکنی / زمان تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام شد

به گزارش بانک اول به نقل از مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پخش زنده تلویزیونی درباره آغاز عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز با حضور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸ هزار واحد مسکونی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

وی افزود: بیشتر این واحدها در شهرهای جدید مانند پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا و سهند قرار دارند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحدها تحویل متقاضیان شود.
قاسمی تسهیلات اعطایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران را ۴۵۰ و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر شهرهای جدید در همجواری مراکز استان‌ها و کلانشهرها قرار دارند که تسهیلات آنها شامل ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.

وی با اشاره به بعضی مشکلات ساکنان شهرهای جدید از قبیل نبود تأسیسات روبنایی و زیرساخت‌ها همچون مدارس، درمانگاه‌ها و کلانتری‌ها گفت: در شهرهای جدیدی که این مشکلات را دارند در حال برطرف کردن آنها هستیم اما از این پس همزمان با ساخت مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌ها و فضاهای روبنایی را نیز احداث می‌کنیم.


وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت شهرسازی نهضت ملی مسکن افزود: برخی شهرهای جدید در هنگام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ایجاد می‌شوند ولی اشکالات مسکن مهر را ندارند و فعلاً در مسکن مهر تراکم خانوار ۱۲۷ خانواده در هکتار بود که در نهضت ملی به ۵۰ خانواده در هکتار کاهش می‌یابد. همچنین احداث فضاهای سبز نیز در کنار مجتمع‌های مسکونی دیده شده است.

اخبار مرتبط
در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها