ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت‌نام‌های جدید طرح نهضت ملی در شهرهای دارای ظرفیت

30 مرداد 1401
 ثبت‌نام‌های جدید طرح نهضت ملی در شهرهای دارای ظرفیت

به گزارش بانک اول به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان طی درخواستی از وزیر راه و شهرسازی خواستار بازگشایی برخی از شهرها که ظرفیت ثبت‌نام آنها تکمیل نشده است بعد از اتمام پالایش و پس از تعیین‌تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود شد.

بر این اساس در جلسه شورای مسکن روز یکشنبه ۵ تیر مقرر شد تا ادارات کل راه و شهرسازی استانی تا قبل از ۱۵ تیرماه نسبت به تعیین‌تکلیف متقاضیان ثبت‌نامی نهضت ملی مسکن در سامانه اقدام کنند. همچنین مقرر شد بعد از پالایش و تعیین تکلیف متقاضیان در صورت وجود ظرفیت مازاد در اراضی تخصیصی به نهضت ملی مسکن و اراضی جدید احصا شده از سوی استان و بعد از اعلام ظرفیت واحدمسکونی قابل احداث بر روی اراضی مذکور به معاونت مسکن و ساختمان، فاز جدید ثبت‌نام بر اساس ظرفیت اراضی مذکور و با فراخوان عمومی به صورت بر خط از طریق سامانه آغاز شود.

معاونت مسکن و ساختمان در درخواست خود از وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده است: با توجه به اینکه بعد از اتمام مهلت مقرر زمانی برای تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود لازم است بازگشایی سامانه برای ثبت‌نام مجدد بعداز تعیین تکلیف متقاضیان قبلی و احصا و تدقیق ظرفیت ثبت‌نام بر اساس استعداد اراضی موجود انجام شود.

اخبار مرتبط
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.
کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شوک‌های بیرونی به این بازار وارد نشود، نیمه اول سال جاری می‌تواند فاز نخست آرامش بازار ملک باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: