جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

وزارت خانه‌ها مکلف به ساخت مسکن برای کارکنان خود شدند

13 شهریور 1401
وزارت خانه‌ها مکلف به ساخت مسکن برای کارکنان خود شدند

به گزارش بانک اول رستم قاسمی گفت: امروز شورای عالی مسکن با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد. در این جلسه در باره نحوه تامین مسکن برای دهک‌های پایین مانند افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تصمیم گیری شد و مقرر شد دولت کمک کند تا سهم وام این بخش از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود‌.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد  و بهزیستی در دست ساخت است و تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

او می‌گوید: برای دهک‌های یک تا3، موضوع کمک دولت برای پرداخت وام در جلسه بعدی بررسی می شود.

او گفت: طی صحبتی که امروز انجام شد، با تمامی وزارت‌خانه‌های کشور در قالب قراردادی توافق شد تا از طریق اراضی خود دستگاه‌ها اقدام به ساخت مسکن برای کارکنان خود کنند و در صورت نداشتن زمین، وزارت راه وشهرسازی اراضی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا اقدام به ساخت مسکن کنند . این برنامه ساخت واحد‌های مسکونی ظرف یک تا دو سال آینده اجرایی می‌شود و این طرح در قانون نهضت ملی مسکن قرار دارد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات