پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

توصیه مهم رییس بانک مرکزی به زائران اربعین

16 شهریور 1401
توصیه  مهم رییس بانک مرکزی به  زائران اربعین

به گزارش بانک اول علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای افزایش مراکز توزیع ارز زوار اربعین وجود دارد یا نه، اظهار کرد: انتظار بر این است که مردم فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. ما الان بانک‌ها را هم مشخص کردیم. قبلاً پنج بانک بود، الان ۲۱ بانک شده است که اسامی آن‌ها هم اعلام شده، بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند، نه به صرافی‌ها چون باعث ازدحام می‌شود.

وی افزود: ما این امر را تسهیل هم کردیم به این معنا که اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوارش بخواهد ارز اربعین را دریافت کند، مراجعه یک نفر کفایت می‌کند. در مورد دینار هم میزانی از کشور عراق وارد شده که آن هم از فردا توزیع خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: در مبادی مرزی لزوماً اگر افراد ارز هم نداشته باشند، ما دستگاه‌های خودپردازی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم تا چنانچه ریال هم دریافت کنند، بتوانند در عراق استفاده کنند چون معمولاً ریال هم در عراق قابل استفاده است.

صالح‌آبادی در پاسخ به این پرسش که اتصال بانک مرکزی به پنجره ملی خدمات چه زمانی تکمیل می‌شود، گفت: ما تا آخر شهریور هر قسمت از بانک مرکزی که به پنجره ملی خدمات متصل نشده است را حتماً متصل می‌کنیم.

ایسنا

اخبار مرتبط
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: