شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آسان‌ترین روش تبدیل شماره کارت به شبا

30 دی 1402
آسان‌ترین روش تبدیل شماره کارت به شبا

اگر به شماره شبا احتیاج دارید و در حال حاضر فقط به شماره کارت ۱۶ رقمی خود دسترسی دارید یا این که قصد دارید برای افراد زیادی با ساتنا و پایا پول واریز کنید اما فقط شماره کارت آن‌ها را دارید. پیشنهاد  می شود این مطلب  را با دقت مطالعه کنید.

3 روش برای تبدیل شماره کارت به شبا

به گزارش بانک اول برای دریافت شبا از طریق شماره کارت ۴ روش وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به بانک
  • استفاده از خودپرداز
  • استفاده از همراه‌بانک‌ها

دریافت شماره شبا با مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها

یکی از راه‌های دریافت شماره شبا مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها است.  البته  باید  بدانید که برای دریافت شبا هر بانکی  باید به همان بانک مراجعه کنید. به‌عنوان مثال اگر قصد دریافت شماره شبا بانک ملت را دارید با در دست داشتن شماره کارت یا شماره حساب به یکی از شعب بانک ملت مراجعه نمایید. البته به یاد داشته باشید که مراجعه حضوری به بانک می‌تواند برای شما بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر باشد. اما نگران این موضوع نباشید زیرا ما در ادامه این مطلب شما را با روش‌های آسان‌تر تبدیل‌ شماره کارت به شبا آشنا خواهیم کرد.

دریافت شماره شبا از طریق خودپردازهای سطح شهر

یکی دیگر از راه‌های دریافت شماره شبا استفاده از خودپردازها است. اما باید بدانید که این روش بسیار زمان‌بر است زیرا برای دریافت شماره شبا هر بانکی باید به خودپرداز همان بانک مراجعه کنید، بنابراین می‌توانیم بگوییم این روش یکی از دشوارترین روش‌های ممکن است.

تبدیل کارت به شماره شبا از طریق همراه‌بانک‌ها

یکی دیگر از راه‌های دریافت‌ شماره شبا از طریق شماره کارت استفاده از همراه‌بانک است. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن می‌باشد. اما لازم به ذکر است که برای نصب همراه بانک باید به شعب بانک موردنظر مراجعه نمایید. علاوه بر این چنانچه شما به شماره شبا بانک‌های مختلف احتیاج داشته باشید. باید همراه‌بانک‌های مختلف را دانلود و نصب کنید.

اخبار مرتبط
یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، اشتباه وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است. اما چاره چیست؟ آیا می‌توان به راحتی شماره شبای سهام عدالت را تغییر داد؟
مدت‌زمان واریز وجه در ساتنا بین ۲۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید. البته لازم است بدانید که این مدت‌زمان فقط در ساعات کاری بانک‌ها یعنی ۸ تا ۱۴:۳۰ امکان‌پذیر است.
درگذشته بانک‌ها از شیوه‌های متعددی برای شماره‌گذاری حساب‌ها انتخاب می‌کردند که باعث سردرگمی افراد می‌شد. اما خوشبختانه در سال ۱۳۸۵ به‌منظور یک‌پارچه‌سازی حساب‌های بانکی، ایران نیز مطابق استاندارهای جهانی IBAN و استاندارد ISO 13616 برای هر حساب یک شماره یکتا در نظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها