شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا پول کسانی که در حراج سکه برنده نشدند، با تاخیر برگردانده شد؟

15 اسفند 1402
چرا پول کسانی که در حراج سکه برنده نشدند، با تاخیر برگردانده شد؟

در حراج سکه که اولین دوره آن توسط مرکز مبادله برگزار شد، قرار بود در صورت برنده نشدن افراد در حراج، پولشان در کیف پول قرار گیرد و متقاضی در هر زمان ب‏تواند موجودی کیف پول را برداشت کند، اما این امر روز گذشته به دلیل مشکل فنی انجام نشد و در نهایت صبح امروز امکان استرداد وجه برای متقاضیان فراهم شد.

به گزارش بانک اول ، اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز یکشنبه (۱۳ اسفند) برگزار شد. بدین‌ترتیب مقرر شد در این مرحله از حراج، ربع سکه طلا با ضرب سال ۱۳۸۶ عرضه شود. متقاضیان باید با در نظر گرفتن قیمت پیشنهادی خود به علاوه هزینه‌های عملیاتی مربوطه و متناسب با تعداد درخواستی، اقدام به واریز وجه و شارژ کیف پول خود می‌کردند. 

البته قرار بود حراج سکه در مرکز مبادله از ساعت ۱۲ آغاز شود؛ اما اینطور که از سوی مرکز اعلام شد، به‌دلیل تقاضای گسترده، این سایت دچار اختلال شده و برای همه متقاضیان در دسترس نبود. هرچند سخنگوی مرکز مبادله اعلام کرد حراج بعدی نیز چهارشنبه ۱۶ اسفند انجام خواهد شد تا کسانی که در این حراج موفق به خرید نشدند، این فرصت برایشان فراهم شود.

از طرف دیگر در اطلاعیه‌ای که از سوی مرکز مبادله منتشر شده بود، نوشته بود که وجه پرداخت‌شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند، به کیف پول آنان عودت داده خواهد شد و متقاضی در هر زمان می‌‏تواند موجودی کیف پول را برداشت کند.

با وجود این روز گذشته چند نفر از مخاطبان با ایسنا تماس گرفته و از این موضوع گلایه داشتند که چرا امکان استرداد وجه برایشان مقدور نیست. این در حالی است که در اطلاعیه‌های مرکز مبادله آمده بود که در صورت برنده نشدن افراد، پولشان در کیف پول قرار می‌گیرد و متقاضیان از این بابت شکایت داشتند که چرا با گذشت یک روز از زمان برگزاری حراج، همچنان امکان دریافت وجه خود را ندارند.

مشکلات فنی، مانع استرداد وجه متقاضیان شد

به‌دنبال اعتراض متقاضیان، مرکز مبادله روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ضمن عرض پوزش از متقاضیان استرداد وجه از سامانه معاملات به‌دلیل مشکلات فنی پیش‌آمده، به اطلاع می‌رساند، به‌زودی قابلیت استرداد وجه در این سامانه فعال خواهد شد و متقاضیان هیچ نگرانی بابت دریافت وجوه خود نداشته باشند.»

البته در این اطلاعیه آمده آن گروه از متقاضیان که خواهان شرکت در دومین حراج سکه طلای این مرکز هستند، می‌توانند مبالغ خود را در کیف پول نگه دارند.

همچنین صبح امروز در نهایت مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد: مبالغ واریزشده توسط شما در حراج شماره ۱ که صرف خرید نشده است، در حال حاضر قابل برداشت بوده و در صورت ثبت درخواست استرداد، به حساب مورد استفاده شما هنگام واریز عودت داده می‌شود.

ایسنا

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.
طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود. حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها