یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا در سکه‌های کوچکتر حباب بیشتر است؟ / ربع سکه ۷۳ درصد حباب دارد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲)

21 اسفند 1402
چرا در سکه‌های کوچکتر حباب بیشتر است؟ / ربع سکه ۷۳ درصد حباب دارد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲)

با توجه به قیمت روز انواع سکه و بررسی محاسبه ارزش ذاتی و حباب سکه، سکه گرمی و ربع سکه بیشترین حباب را دارند.

به گزارش بانک اول ، امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه اونس جهانی دلار به ۲۱۷۹ دلار و نرخ دلار آزاد نیز در بازار به ۵۹ هزار و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. 

ارزش ذاتی قیمت سکه امامی ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۳۱ تومان و قیمت لحظه‌ای آن نیز ۳۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است که حبابی به میزان ۵ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۳۶۹ تومان (۱۹ درصد) دارد.

سکه تمام بهار آزادی نیز با وجود حباب ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۶۹ تومانی، حبابی ۱۹ درصدی دارد. ارزش ذاتی این سکه ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۳۱ تومان است که در بازار ۳۴ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

کوچکتر‌های بازار سکه شامل نیم سکه نیز در بازار امروز حباب ۳۵ درصدی و ربع سکه و سکه گرمی هم حباب ۷۳ درصدی دارند. 

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۵ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۴۴ تومان است که در بازار ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

ربع سکه نیز با وجود داشتن حباب بیش از ۵.۵ میلیون تومانی، در بازار ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. 

سکه گرمی نیز ارزش ذاتی ۳ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۴۸۵ تومانی دارد که در بازار به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. 

حمیده صادقی کارشناس اقتصادی در رابطه با وجود حباب بیشتر در سکه‌های کوچکتر گفت: سکه هر چه کوچکتر باشد حباب بیشتری دارد. چرا که طلای کمتری در آن به کار رفته است. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر سکه‌های کوچکتر به دلیل داشتن قیمت مناسب تر، برای سرمایه گذاری مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرند. در واقع، چون تقاضا در این سکه‌ها بیشتر است، حباب آن نیز بیشتر می‌شود.

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها