یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

برنده‌ها و بازندگان فروش سکه طلا در مرکز مبادله / مقایسه قیمت سکه در بازار آزاد و حراج مرکز مبادله

18 اردیبهشت 1403
برنده‌ها و بازندگان فروش سکه طلا در مرکز مبادله / مقایسه قیمت سکه در بازار آزاد و حراج مرکز مبادله

خرید سکه از مرکز مبادله، می‌تواند برای متقاضیان نزدیک دو میلیون تومان سود داشته باشد.

 به گزارش بانک اول قیمت سکه در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران با احتساب میانگین قیمت پیشنهادی خریداران اعلام می‌شود. خرید سکه تمام بهار آزادی و نیم سکه از حراجی در قیاس با مشتریان خوش‌شانس و بلنداقبال بازار آزاد، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به ترتیب یک میلیون و ۸۹۴ هزار تومان و یک میلیون و ۸۲۴ هزار تومان ارزان‌تر تمام شده. همچنین تفاوت قیمت ربع سکه دولتی و بازار آزاد، دست‌کم معادل یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه در بازار آزاد

قیمت سکه امامی در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با نزدیک شدن به ساعات پایانی معاملات روی پله ۴۲ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان ایستاد. کف قیمت سکه امامی در این روز ۴۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان و بیشترین قیمت سکه امامی در معاملات تک‌فروشی ۴۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بود.

قیمت سکه امامی امسال کار خود را از جایگاه ۳۸ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان آغاز کرد و روز ۱۶ فروردین توانست تا ۴۵ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان یکه‌تازی کند.

قیمت نیم سکه در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، حداقل ۲۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بود. با نزدیک شدن به ساعات پایانی معاملات نیم سکه جایگاه خود را در حوالی قیمت ۲۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان تثبیت کرد.

نیم سکه در ابتدای سال ۲۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت داشت، ولی روز ۱۶ فروردین نیم سکه توانست خود را تا ۲۸ میلیون و ۶۰ هزار تومان بالا بکشد.

قیمت ربع سکه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت روی ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان آرام گرفت، اما خریداران خوش‌شانس توانستند وقتی ربع سکه در کف قیمت خود قرار داشت آن را ۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان بخرند؛ درست برعکس بداقبالانی که سکه را در سقف قیمت ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان خریدند.

قیمت ربع سکه روز پنجشنبه ۱۶ فروردین، به ۱۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید و رکورد تاریخی جدیدی از خود به جا گذاشت؛ آن هم در شرایطی که اول سال تقربیا ۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

رکورد سکه حراجی شکسته شدمتوسط قیمت سکه در پیشنهاد‌های برنده را می‌توان متر و معیار سنجش سود و زیان شرکت‌کنندگان در حراج سکه دانست

قیمت سکه در حراج مرکز مبادله

حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلا روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، یازدهمین مرحله خود را پشت‌سر گذاشت و ۱۴ هزار و ۹۳۴ قطعه ربع سکه، ۱۰ هزار و ۳۷۸ قطعه تمام سکه و چهار هزار و ۶۲۳ قطعه نیم سکه در آن به متقاضیان تخصیص پیدا کرد.

ربع سکه با ۲۹ هزار و ۲۶۳ درخواست، محبوب‌ترین سکه در یازدهمین حراجی مرکز مبادله بود، اما وقتی زمان قانونی ثبت سفارش به پایان رسید، ۱۴ هزار و ۹۳۴ قطعه سکه به متقاضیان تخصیص پیدا کرد. ۱۹ هزار و ۵۸۲ تقاضا برای خرید سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ثبت شد و در نهایت ۱۰ هزار و ۳۷۸ درخواست به خرید منتهی شد. از مجموع هفت هزار و ۸۰۲ تقاضای خرید نیم سکه نیز چهار هزار و ۶۲۳ مورد موفقیت‌آمیز بودند.

متقاضیان خرید سکه طلا در حراج مرکز مبادله درخواست خود را با پیشنهاد رقم‌های متفاوت ثبت می‌کنند و پس از پایان مهلت قانونی ثبت سفارش، سکه طلا بر اساس اولویت بین بالاترین پیشنهاد‌ها توزیع می‌شود. متوسط قیمت سکه در پیشنهاد‌های موفق را می‌توان متر و معیار سنجش سود و منفعت شرکت‌کنندگان در حراج سکه دانست.

سکه تمام بهار آزادی در مرحله ۱۱ حراج مرکز مبادله به طور متوسط با قیمت ۳۹ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان به متقاضیان تخصیص پیدا کرد. خرید سکه بهار آزادی از حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران به این ترتیب یک میلیون و ۸۹۴ هزار تومان نسبت به کف قیمت سکه در معاملات تک‌فروشی بازار آزاد ارزان‌تر تمام شد.

قیمت نیم سکه در مرکز مبادله روز دوشنبه به طور متوسط ۲۲ میلیون و ۳۶ هزار تومان قیمت داشت. سقف قیمت همین سکه در بازار آزاد به ۲۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید، ولی اگر کف قیمت را مبنای محاسبه قرار دهیم، خرید سکه از حراج مرکز مبادله در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نسبت به بازار آزاد، یک میلیون و ۸۲۴ هزار تومان ارزان‌تر تمام شده است.

کف و سقف قیمت ربع سکه در معاملات تک‌فروشی روز دوشنبه بازار آزاد به ترتیب ۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بود، اما اگر کسی در حراج مرکز مبادله ارز و طلا برای خرید ربع سکه اقدام می‌کرد، احتمالا می‌توانست با ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان به خواسته‌اش برسد.

خرید ربع سکه از یازدهمین حراج مرکز مبادله در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد امکان‌پذیر بود. عددی که نشان می‌دهد چرا حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا محبوب است و چرا دلالان سعی می‌کنند با ساخت شایعات مختلف مثل عیار پایین سکه دولتی، حواس مردم را از اصل مطلب پرت کنند.

مقایسه قیمت سکه در بازار آزاد و حراج مرکز مبادله

نوع سکه

بازار آزاد کف قیمت

بازار آزاد سقف قیمت

متوسط قیمت حراج

سود سکه حراجی

تمام سکه

۴۱ میلیون و ۱۵۹ هزار

۴۲ میلیون و ۱۶۰ هزار

۳۹ میلیون و ۲۶۵ هزار

یک میلیون و ۸۹۴ هزار

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۸۶۰ هزار

 ۲۳ میلیون و ۹۶۰ هزار

۲۲ میلیون و ۳۶ هزار

یک میلیون و ۸۲۴ هزار

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار 

۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار

۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار

یک میلیون و ۲۷۰ هزار

اخبار مرتبط
نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
، شاید فکر کنید افزایش یا کاهش قیمت ارز فقط از جنبه رشد ارزش دارایی‌ها که ممکن است برخی را ثروتمندتر و برخی را فقیرتر کند مهم است، اما ماجرا فراتر از این حرف‌هاست
بیست و هفتمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران درحالی از ظهر امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که تاکنون و طی ۲۶ حراج برگزار شده ۴۱۲۰ کیلوگرم شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران مورد معامله قرار گرفته است. متقاضیان می توانستند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها