چهارشنبه, 6 تیر 1403 2024,June

هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

29 اردیبهشت 1403
هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

شرکت تتر، در حال همکاری با چینالیسیس برای توسعه راهکاری جهت نظارت بر تراکنش‌های USDT در سطحی فراتر از خریداران و فروشندگان مستقیم است.

به گزارش بانک اول ، تتر (Tether)، شرکت ناشر بزرگ‌ترین استیبل کوین دلاری جهان یعنی USDT، در راستای تقویت پایبندی به قوانین و مقابله با نگرانی‌های فزاینده نظارتی، همکاری خود را با شرکت تحلیل بلاکچین چینالیسیس (Chainalysis) آغاز کرده است.

تتر با توسعه این همکاری جدید سیستم نظارتی تازه‌ای برای مقابله با اعمال تبهکارانه از طریق این استیبل کوین و دور زدن تحریم‌ها ایجاد می‌کند.

این سیستم نظارتی مشترک تتر و چینالیسیس ریسک هدف قرار گرفتن کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها را به شدت افزایش می‌دهد و ممکن است که دارایی تتر شما توسط این سیستم نظارتی مسدود شود.

در این گزارش سعی می‌کنیم راهکارهایی برای مقابله با این چالش به شما نشان دهیم.

هدف این همکاری، دستیابی به بینش بهتر و نظارت دقیق‌تر بر گردش این استیبل کوین در بازارهای ثانویه عنوان شده است.

به گزارش کوین‌دسک (CoinDesk)، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر ضمن اشاره به این همکاری به‌عنوان «گامی اساسی در تعهد مستمر شرکت به ایجاد شفافیت و امنیت در صنعت ارزهای دیجیتال»، خاطرنشان کرد که متخصصان انطباق و بازرسان می‌توانند از پلتفرم جدید برای شناسایی کیف پول‌های پرریسک یا مرتبط با آدرس‌های غیرقانونی و تحریم شده استفاده کنند.

طبق گفته تتر، مجموعه ابزارهای نظارتی این پلتفرم، شامل «نظارت بر تحریم‌ها»، «طبقه‌بندی‌ها»، «تحلیل بزرگ‌ترین کیف پول‌ها» و «ردیاب انتقال‌های غیرقانونی» است.

این اقدام در پی افزایش فشارهای نظارتی و قانون‌گذاران جهانی بر تتر به دلیل نقش ادعایی USDT در دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و تسهیل امور مالی غیرقانونی صورت می‌گیرد.

گزارش‌های سازمان ملل متحد و شرکت TRM Labs نشان می‌دهد که مجرمان و عملیات‌های پولشویی به‌ویژه در شرق و جنوب شرق آسیا، از استیبل کوین تتر در فعالیت‌های غیرقانونی خود استفاده می‌کنند.

همچنین گزارش‌ها می‌گویند که شرکت ملی نفت ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده از تتر استفاده کرده است.

تتر پیش‌تر تأکید کرده بود که با همکاری با مراجع قانونی و نظارت بر گردش USDT، این استیبل کوین را به گزینه‌ای نامناسب برای تراکنش‌های مجرمانه تبدیل کرده است؛ با این حال، به نظر می‌رسد مشارکت اخیر با چینالیسیس، اقدامی جدی‌تر در پاسخ به نگرانی‌های رو به رشد نهادهای ناظر باشد.

تتر به‌عنوان بازیگر اصلی بازار استیبل کوین‌ها، با همکاری چینالیسیس گام مهمی در راستای تقویت شفافیت و مقابله با استفاده از USDT در فعالیت‌های مجرمانه برداشته است.

اگرچه برای قضاوت در مورد تأثیر واقعی این اقدام زود است، اما می‌توان آن را نشانه‌ای از عزم جدی‌تر این شرکت برای پاسخگویی به نگرانی‌های نظارتی فزاینده پیرامون نقش احتمالی USDT در امور غیرقانونی دانست. هرچند که این امر به ضرر کاربران ایرانی خواهد بود.

تلاش‌های اخیر تتر برای تقویت نظارت بر تراکنش‌های استیبل کوین USDT از طریق همکاری با چینالیسیس، کاربران ایرانی را با چالش‌های عمده‌ای مواجه خواهد کرد.

با توجه به اینکه سیستم نظارتی جدید تتر به دنبال شناسایی کیف پول‌های پرریسک و آدرس‌هایی است که تحریم‌ها را نقض می‌کنند، کاربران ایرانی در معرض ریسک بالایی قرار دارند و ممکن است حتی با خطر از دست رفتن دارایی دیجیتال خود مواجه شوند.

ما در ادامه تعدادی راهکار را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید از خطر مسدودسازی دارایی‌های دیجیتال خود توسط سیستم نظارتی جدید مشترک تتر و چینالیسیس در امان بمانید.

  • تا جایی که ممکن است سعی کنید از استیبل کوین‌های دیگری مانند دای (DAI) استفاده کنید. استیبل کوین دای، غیرمتمرکز است و در آن از ردیابی آدرس‌ها خبری نیست.
  • تحت هیچ شرایط تترهایی که از صرافی‌های ایرانی خریداری می‌کنید را به‌صورت مستقیم به صرافی‌های خارجی واریز نکنید. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و ریسک جلب توجه و مسدود شدن را به‌شدت بالا می‌برد.
  • بهتر است که همیشه در ابتدا تترهای خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز مانند تراست ولت (Trust Wallet) واریز کنید و سپس به صرافی‌های خارجی منتقل کنید. این کار باعث می‌شود که فرایند ردیابی تا حدی دشوارتر شود.
  • اگر برای خرید تتر قصد دارید مبلغ زیادی از این استیبل کوین را در صرافی‌های ایرانی خرید کنید، بهتر است که این کار را در چند مرحله انجام دهید تا هر تراکنش شامل مبلغ کمی باشد و مورد توجه سیستم نظارتی قرار نگیرد.
  • در هنگام برداشت از صرافی‌های ایرانی نیز سعی کنید از کیف پول‌های مختلف برای برداشت تترهای خود استفاده کنید تا ریسک جلب توجه کاهش یابد.
  • محض اطمینان، وقتی تترها را به کیف پول غیرمتمرکز واریز کردید، در آنجا یک تا ۲ عملیات سواپ با تترهای خود انجام دهید. یعنی تترها را به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنیم و دوباره آنها را به تتر یا هر استیبل کوین دیگری که دوست دارید تبدیل کرده و در پایان دارایی‌ها را به یک کیف پول دیگر واریز کنید.
  • می‌توان برای برداشت از راهکارهای لایه دوم استفاده کرد. اگر صرافی ایرانی که از آن استفاده می‌کنید، قابلیت برداشت مستقیم به یک شبکه لایه دوم مانند پالیگان (Polygon) یا آربیتروم (Arbitrum) را داشت، در ابتدا دارایی خود را به این شبکه‌ها ارسال کرده و در آنجا یک سواپ انجام داده و سپس دوباره به یک شبکه اصلی مانند اتریوم بریج کنید.
  • اگر صرافی ایرانی، قابلیت برداشت از طریق یک شبکه لایه دوم را نداشت، می‌توان در ابتدا تتر را به کیف پول فرستاد و سپس به یک شبکه لایه دوم واریز کرده و از آنجا یک یا ۲ سواپ انجام دهید و سپس وجوه را به کیف پول دیگری واریز کنید.
  • می‌توانید از صرافی ایرانی خود پرایوسی کوین‌های مانند مونرو (XML) و زی‌کش (ZCH) خریداری کرده و آنها را به کیف پول خود واریز کنید. سپس می‌توان با کمک یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) این پرایوسی کوین‌ها را به تتر تبدیل کنید.
  • راهکار دیگری که می‌توان از آن استفاده کرد، میکسرها هستند که می‌تواند برای ترکیب کردن تراکنش‌ها و انتقال به کیف پول از آنها استفاده کرد که منبع تراکنش و قابلیت ردیابی آنها را از بین می‌برد.
  • راهکار دیگری که شاید تا حد زیادی ریسک کمتری نسبت به همه روش‌ها دارد، این است که تمام سرمایه خود را در به تتر تبدیل نکنید و از استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف استفاده کنید و سبدی از دارایی‌های مختلف داشته باشید.

همچنین باید همیشه اخبار و تحولات مهم بازار را دنبال کرده تا بتوان در زمان مناسب، تصمیم‌ مناسب را اتخاذ کرد.

اخبار مرتبط
محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در مراسم رونمایی از ریال دیجیتال توضیحاتی درباره اهمیت ریال واحد پول ملی کشورمان اعلام و تصریح کرد: ریال پول ماست و واحد پولی ماست و در تمام مبادلات از آن استفاده می کنیم و به هیچ وجه ریال دیجیتال جایگزین واحد پولی ما نمی شود.
به نظر می‌رسد فعالیت گاوها کمتر شده و خرس‌ها صبورانه منتظر شروع حرکت بعدی خود هستند. در همین حال، برخی آلت‌کوین‌ها بی‌سروصدا افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. ، قیمت این ارزهای دیجیتال در چند روز باقیمانده به پایان سه‌ ماهه دوم می‌تواند بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.
تحلیلگران بر این باورند که بیت‌کوین در حال نزدیک شدن به چیزی است که به‌عنوان «شکست آسمان آبی» شناخته می‌شود. این اصطلاح به سناریویی اشاره دارد که در آن یک دارایی بالاتر از تمام سطوح قیمت تاریخی قبلی شکسته و وارد قلمروی ناشناخته می‌شود.
. کسب درآمد از طریق ایردراپ ارز‌های مختلف در تمامی این سال‌ها در جامعه رمزارز‌ها مرسوم بوده است. اعتماد کاربران وفادار تلگرام که به ایده نات کوین رونق داد و در مقابل با لیست شدن این رمزارز جواب گرفت. این که کاربران تلگرام توانستند به درآمد‌های قابل توجهی دست یابند نیز می‌تواند گواهی بر امکانپذیر بودن این ادعا باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها