یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

وام پنج ساله بازنشستگان چیست؟ + اقساط

08 خرداد 1403
وام پنج ساله بازنشستگان چیست؟ + اقساط

صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک صادرات منعقد کرده، قرار است وام پنج ساله بازنشستگان ارائه دهد. بانک متعهد شده که بسته تسهیلاتی را بیش از ۱۴۰ درصد نسبت به سال قبل رشد دهد.

به گزارش بانک اول صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک صادرات منعقد کرده، قرار است وام پنج ساله بازنشستگان ارائه دهد. بانک متعهد شده که بسته تسهیلاتی را بیش از ۱۴۰ درصد نسبت به سال قبل رشد دهد. در ضمن، نرخ سود سالانه ۴۰ درصد و اقساط وام از ۳۶ قسط به ۶۰ قسط افزایش یافته است. سال گذشته دو هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲ هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب واجدان شرایط واریز شد؛ بنابراین قرار است امسال تسهیلات پنج ساله ۹۱ میلیونی در اختیار بازنشستگان کشوری قرار گیرد.

اعطای کارت اعتباری رفاهی متصل به اوراق وام، خرید انواع خدمات و محصولات شرکت‌های طرف قرارداد، تامین مالی در قالب طرخ نهضت ملی مسکن و همچنین ارائه خدمات شرکت‌های زیرمجموعه بانک صادرات به بازنشستگان از جمله امتیازاتی هستند که در مجموعه وام پنج ساله بازنشستگان ارائه می‌شوند. وام پنج ساله بازنشستگان متفاوت از وام بازنشستگان تامین اجتماعی است که مبلغ آن ۲۰ میلیون تومان تعیین شده. ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت مرحله‌ای است و در مرحله اول به ۲۰ هزار بازنشسته پرداخت شد.

اخبار مرتبط
این طرح با هدف تأمین مالی افرادی که قصد خرید مسکن یا استفاده از خدمات مالی دیگر را دارند، طراحی شده است. ۱- برای دریافت این وام ابتدا متقاضی باید یک حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی با حداقل مبلغ ۵۰ میلیون تومان افتتاح کند. ۲- سپرده‌گذاری در مدت ۳ یا ۶ ماه و ایجاد میانگین حساب، امکان دریافت تسهیلات به میزان ۲۵ یا ۵۰ درصد از سپرده فراهم می‌شود. ۳- نرخ سود این تسهیلات با توجه به مدت زمان سپرده‌گذاری ۱۲ یا ۱۳ درصد تعیین شده است.
وام طرح باران بانک دی، یکی از وام‌های قرض‌الحسنه این بانک می‌باشد. سقف این وام ۳۰۰ میلیون تومان برای افراد حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای افراد حقوقی در نظر گرفته شده است. کارمزد آن فقط ۴ درصد می‌باشد
متقاضیان دریافت وام 300 میلیون تومانی توسعه تابش بانک مسکن باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند و 37 میلیون و 500 هزار تومان در آن واریز کنند. باید حداقل مدت سه ماه از خواب سپرده بگذرد تا امکان تقاضا برای این تسهیلات وجود داشته باشد.
بررسی گزارش جدید بانک مرکزی حاکی از آن است که پس از کاهش چشمگیر سفارش‌های بانک‌ها در بازار باز هفته گذشته و رسیدن مبلغ استقراض آنها از بانک مرکزی به کف تاریخی خود، رقم وام‌دهی بانک مرکزی به شبکه بانکی از طریق این بازار در هفته بررسی‌شده جهشی نسبی پیدا کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها