یکشنبه, 17 تیر 1403 2024,July

تو هوای گرم، این علامت بدن یعنی خطر

17 خرداد 1403
تو هوای گرم، این علامت بدن یعنی خطر
علائم و نشانه هایی وجود دارد که هنگام گرمازدگی خطرناک برای بدن رخ می دهند، بهتر است در فصول گرم این علائم را بشناسید و نسبت به پیشگیری اقدام کنید

به گزارش  بانک اول ، با گرم شدن هوا، احتمال بروز تغییراتی در بدن وجود دارد؛ بخصوص اگر طبع گرم تری نسبت به دیگران داشته و بدنتان در حالت عادی دمای بالاتری داشته باشد



گیجی یا حالت روحی مه آلود
چنانچه احساس گیجی و عدم تمرکز داشتید، بدون معطلی برای کاهش دمای بدن خود اقدامی انجام دهید.

لکنت زبان
اثر گرمای شدید روی مغز میتواند منجربه ایجاد اختلال در گفتار و تکلم نیز بشود پس چنانچه متوجه بروز لکنت زبان شدید، باید بدانید که این علامت بدلیل گرمازدگی شدید در شما رخ داده است.

از دست دادن هوشیاری و کما
یکی از خطرناکترین عوارض و علائم گرمازدگی شدید، کاهش هوشیاری و گا‌ها کماست.

پوست گرم و خشک یا تعریق زیاد
بروز تغییرات واضح در پوست از دیگر علائم جدی گرمازدگی شدید است که به شما وضعیت نگران کننده جسمی تان را هشدار میدهد.

تشنج
بروز تشنج براثر گرمازدگی شاید یکی از شایع‌ترین علائم نگران کننده‌ای باشد که بخصوص در کودکان میتواند منجربه بروز مشکلات جدی شود.

اخبار مرتبط
روابط عمومی سازمان غذا و دارو اسامی محصولات غیرمجاز کودک را اعلام کرد.
در مواقعی ممکن است ریزش مو نه به دلیل خارجی، بلکه به دلیل رژیم غذایی اشتباه ایجاد شود؛ پس باید توجه داشته باشید اگر موهای شما بدون هیچ دلیلی در حال ریزش هستند، این نشان می‌دهد بدن شما از نظر برخی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید شده است. بنابراین باید ویتامین و غذاهای ضد ریزش مو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از ریزش مو جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب چند توصیه تغذیه‌ای برای جلوگیری از ریزش مو برای شما تهیه کرده‌ایم.
برخی از میوه‌ها به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی خاص خود می‌توانند به بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی کمک کنند.
چند عضو دیگر نیز در بدن وجود دارد که برای حیات انسان باستانی اهمیت داشته است، اما برای ما کاربردی ندارد. ازاین‌رو، حذف و نبود چنین اعضایی تاثیری بر کیفیت زندگی افراد نخواهد دادرسا امیر، به‌عنوان یک متخصص انسان‌شناسی تکاملی در دانشگاه بوستون در این خصوص اعلام کرده است که بعضی از اعضای بدن در گذشته مفید بوده‌اند، اما به علت تکامل، دیگر نقش قابل‌توجهی ندارند؛ ضمن اینکه وجود آن‌ها ضرری هم ایجاد نمی‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها