دوشنبه, 11 تیر 1403 2024,July

وزن سالم با چه فرمولی محاسبه می شود؟

07 تیر 1403
وزن سالم با چه فرمولی محاسبه می شود؟

شاخص توده بدن و وزن، تمرکز اصلی برنامه درسی سنتی در دانشکده‌های پزشکی آمریکاست. کارشناسان استدلال کردند که این مورد نه تنها، تعصب ضد چاقی را تداوم می‌بخشد، بلکه خطر ابتلا به اختلالات خوردن را در بین افراد افزایش می‌دهد.

به گزارش بانک اول علیرغم تأثیر غیرقابل انکار تغذیه بر سلامتی، به نظر می‌رسد که در ارائه آموزش مؤثر به پزشکان در این موضوع حیاتی، وقفه قابل‌توجهی وجود دارد. این نظارت، آموزش‌های حیاتی مورد نیاز برای پزشکان آینده را نادیده می‌گیرد تا عادات غذایی سالم‌تر را در بین بیماران خود ترویج کنند.

شاخص توده بدنی، مقدار عددی است که از قد و وزن فرد به دست می‌آید و ابزار ساده‌ای است که به دسته‌بندی افراد در گروه‌های وزنی کمک می‌کند. علیرغم استفاده گسترده، شاخص توده بدنی محدودیت‌هایی دارد و بین ماهیچه و چربی تمایز قائل نمی‌شود و عواملی مانند سن، جنس یا ترکیب بدن را در نظر نمی‌گیرد.

در نتیجه، فردی با توده عضلانی بالا ممکن است به عنوان فرد دارای اضافه وزن یا چاق طبقه‌بندی شود، در حالی که فردی با توده عضلانی کم اما چربی بدن بالا می‌تواند در دسته «وزن سالم» قرار گیرد. این ساده‌سازی می‌تواند منجر به ارزیابی‌های گمراه‌کننده از سلامت فرد شود.

در نتیجه، بسیاری از متخصصان از اقدامات بهداشتی جامع‌تر، مانند فشار خون، سطح کلسترول و مقاومت به انسولین، برای درک بهتر سلامت کلی افراد استفاده می‌کنند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افرادی که بر اساس شاخص توده بدنی (BMI) به‌عنوان اضافه وزن طبقه‌بندی می‌شوند، از نظر متابولیکی سالم هستند.

کارشناسان در مورد تغییر تمرکز از شاخص توده بدنی به معیارهای عینی سلامت قلبی متابولیک که شامل عواملی مانند فشار خون، مقاومت به انسولین و سطح کلسترول است، استدلال و بیان کردند این شاخص‌ها پیش‌بینی‌کننده‌های بهتری برای خطرات و پیامدهای سلامتی هستند.

نتایج این تحقیق در مجله Medical Science Educator منتشر شده است.

اخبار مرتبط
مغز انسان، با وجود اینکه تنها حدود ۲٪ از وزن بدن را تشکیل می‌دهد، تا ۲۰٪ از انرژی مصرفی روزانه را به خود اختصاص می‌دهد. این انرژی برای حفظ عملکردهای حیاتی مغزی، از جمله تفکر، یادگیری و حافظه، ضروری است. مصرف مواد مغذی کافی و متعادل، سوخت مورد نیاز برای این فعالیت‌های مغزی را فراهم می‌آورد و به تقویت سلامت عمومی مغز کمک می‌کند.
کبد چرب هیچ علائم بالینی خاصی ندارد و اگر شما برای چکاپ سالانه یا انجام سونوگرافی کبد مراجعه نکنید، هیچ وقت متوجه آن نمی‌شوید و تشخیصش آنقدر طول می‌کشد تا بیماری پیشرفت کند.
،وزن بدن، فعالیت، استرس و ژنتیک همگی در تنظیم قند خون نقش دارند، اما نباید از تأثیر رژیم غذایی سالم در مدیریت قند خون غافل شد. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی در کنترل سطح قند خون موثر باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دیابت را کاهش دهد.
بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه امارات مبدأ انتقال بیماری به داخل کشور است، گفته که در امارات به‌علت حجم زیاد مهاجر، تب دنگی شیوع پیدا کرده است: «به‌جز پنج نفر، همه افراد مبتلا به کشور امارات سفر کرده بودند. وزیر بهداشت افزود: با آزمایش‌های انجام‌شده در ایران، تاکنون ۹۰ نفر از هموطنان مورد گزش پشه آئدس قرار گرفته‌اند که ۳ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها