پنجشنبه, 14 تیر 1403 2024,July

هشدار؛ تب دنگی به ۷ استان‌ کشور رسید+ اینفوگرافیک

12 تیر 1403
هشدار؛ تب دنگی به ۷ استان‌ کشور رسید+ اینفوگرافیک

براساس اخبار رسمی، پشه آئدس و عامل تب دنگی، در هفت استان کشور مشاهده شده است.

به گزارش بانک اول در صورت سفر به این مناطق و داشتن علائمی مثل تب بالا، سردرد، درد پشت چشم، درد عضلات و مفاصل، حالت تهوع و… بعد از دو هفته حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.

این بیماری توسط پشه‌های آلوده به ویروس دنگی، عمدتاً گونه‌های Aedes aegypti و Aedes albopictus، به انسان منتقل می‌شود. این پشه‌ها معمولاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند و در طول روز فعال هستند. تب دنگی به طور مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه از طریق گزش پشه آلوده است که ابتدا فرد آلوده را نیش زده و سپس ویروس را به فرد دیگری منتقل می‌کند.

اخبار مرتبط
مؤسسه ملی سرطان فرانسه درباره انواع مختلف سرطان این طور هشدار می‌دهد:این تومورها بسته به محل، اندازه و تهاجمی بودنشان، یعنی سرعت رشدشان، علائم یکسان و شدت یکسانی ندارند. همچنین علائم وجود تومور مغزی، چه خوش‌خیم و چه بدخیم باشد، شامل سردرد، تشنج یا اختلالات عملکردی مانند مشکل در صحبت کردن یا هماهنگی حرکات است.
خستگی مفرط را می‌توان نقطه آغازی بر پایان زندگی عادی دانست. پس تا دیر نشده و خستگی مفرط بر زندگی شما سایه نینداخته علائم آن را بشناسید و روند مراقبت از خود را آغاز کنید. تنها در صورت شناخت علائم خستگی مفرط است که شما می‌توانید خود مراقبتی را آغاز کنید و در طی روندی تدریجی دوباره زندگی عادی خود را از سر بگیرید.
در صورتی که بیماری شدید باشد ممکن است منجر به بروز خونریزی‌های خود به خودی در ارگان‌های مختلف بدن شود. وی با بیان اینکه در زمان ابتلا به این ویروس باید مایعات مصرف و استراحت شود، گفت: این بیماری معمولا تا زمان بهبود ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. زمان گزش پشه تا بروز علائم‌ هم ۲ تا ۷ روز است. رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه درمان تب دنگی بیشتر به صورت علامت درمانی است، تصریح کرد: در صورت ابتلا باید هر چه سریع‌تر به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه شود.
«سایمون تراویس»، پروفسور گوارش بالینی در دانشگاه آکسفوردِ انگلیس در پاسخ به این سوال می‌گوید: این که آدامس پس از بلعیده شدن، سال‌ها در معده باقی می‌ماند، بیشتر شبیه یک افسانه قدیمی است که منشاء آن دقیقا معلوم نیست ولی به نظر می‌رسد که کارِ والدین‌هایی باشد که قصد داشتند مانع آدامس جویدن فرزندانشان بشوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها