یکشنبه, 17 تیر 1403 2024,July

مدارک مورد نیاز فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

14 تیر 1403
مدارک مورد نیاز فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: تاکید می‌شود فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث بدون پرداخت هیچ مبلغی کاملا رایگان است.

به گزارش بانک اول مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت  گفت: در خصوص انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث بر اساس تصمیمات اتخاذی سال گذشته بنا شد انحصار وراثت اصل و سود سهام عدالت متوفیان انجام شود.

این مقام مسئول افزود: بر این اساس یکی از وراثی که سجامی است باید با مدارک مورد نیاز به یکی شعب بانک‌ها و کارگزاری منتخب مراجعه و مراحل لازم را طی کند.

مدارک مورد نیاز فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث 

حاجی‌وند در خصوص مدارک مورد نیاز هم اظهار کرد: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی و در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز همراه با موارد ذکر شده ضروری است.

او همچنین بیان کرد: تاکید می‌شود فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث بدون پرداخت هیچ مبلغی کاملا رایگان است و پرداخت سود سهام عدالت متوفیان میان وراث زمانی انجام می‌شود که پرداخت عمومی برای سود سهام عدالت داشته باشیم.

اخبار مرتبط
زمانی فردی اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام می‌دهد این شکلی نیست که در لحظه سود سهام عدالت برای آن و دیگر ورثه واریز شود و روند این گونه است که در اولین فرصتی که سود سهام عدالت به تمام مشمولان پرداخت شود سود برای این فرد و سایر وراث واریز خواهد شد یعنی اگر کسی بعد از مرحله اول و دوم واریز همگانی سود سهام عدالت اقدامات انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام داده باشد باید منتظر باشد تا سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت انجام شود تا سود‌ها را یکجا دریافت کند.
وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.
در هفته پایانی خردادماه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند و فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اعلام این خبر گفت: این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند و پس از تاخیر بیش از سه ماهه، سود حاصل از افزایش سرمایه آن‌ها درهفته جاری به حسابشان واریز می‌شود. آقای توکلی همچنین گفته: در حال حاضر ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و مردم مراقب سودجویان از طریق ارسال پیوند‌های جعلی باشند و پیامک‌هایی با عنوان واریز سود سهام عدالت باز نکنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها